مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با ایال حولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، درباره مسائلی پیرامون ایران سخن گفت.

کاخ سفید

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه خود از برگزاری نشستی به میزبانی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، در کاخ سفید برای دیدار با «ایال حولاتا» همتای صهیونیست خود، و رایزنی پیرامون مسائل ایران خبر داد.

این بیانیه که از سوی سخنگوی مشاور امنیت ملی آمریکا منتشر شده است، از برگزاری این نشست در تاریخ ۵ اکتبر (امروز ۱۳ مهر) خبر داد و اعلام کرد که در آن مقامات ارشدی از وزارت دفاع، ارتش، وزارت اطلاعات و همچنین مقام‌هایی دیپلماتیک حضور داشتند.

بنابر اعلام سخنگوی مشاور امنیت ملی سالیوان: «دو طرف در نشست امروز درباره مهمترین چالش‌هایی که بر امنیت ملی تاثیرگذار است بحث کردند و نظرات خود را با یکدیگر در میان گذاشتند. آنها همچنین از اراده خود برای مقابله با تهدیدات مشترک پیش‌ِ رویِ اسرائیل و شرکای منطقه آن خبر دادند.»

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «جیک سالیوان بر تعهد اساسی رئیس‌جمهور آمریکا برای امنیت در اسرائیل و عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد. او همچنین اعلام کرد که دولت آمریکا دیپلماسی را بهترین راه در این زمینه می‌داند. البته جو بایدن پیشتر گفته است که دولت آمریکا آمادگی آن را دارد تا در صورت شکست دیپلماسیِ آمریکا از گزینه‌های دیگری استفاده کند.»

همچنین این بیانیه اعلام کرد که دو طرف در نشست امروز بر مذاکرات سازنده، گسترش هماهنگی و موضوعات حیاتی در زمینه امنیت دو طرف توافق کردند.

کد خبر 630602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha