دولت تایلند در پیروی از چند کشور آسیایی دیگر در حال مذاکرات با شرکت مرک برای خرید ۲۰۰۰۰۰ دوره قرص تجربی ضد ویروسی ساخت این شرکت برای درمان کووید-۱۹ است.

molnupiravir

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سومساک آکسیلپ، مدیر کل اداره خدمات پزشکی تایلند گفت این کشور در حال مذاکرات برای امضای یک توافق خرید برای داروی ضدویروسی شرکت مرک به مولنوپیراویر است.

کره جنوبی، تایوان و مالزی نیز گفته‌اند در حال مذاکره برای خرید این دارو هستند و فیلیپین نیز که یک کارآزمایی بالینی درباره این قرص را در دست انجام دارد، اعلام کرد امیدوار است بررسی محلی‌اش امکان دسترسی به این درمان را فراهم کند.

این هجوم برای خرید مولنوپیراویر پس از آن رخ داد که داده‌های به دست آمده از کارآزمایی بالینی مقدماتی این دارو در روز جمعه منتشر شد و نشان داد که مصرف آن باعث کاهش ۵۰ درصدی بستری شدن یا مرگ در بیماران در معرض خطر بیماری شدید کووید-۱۹ می‌شود.

مولنوپیراویر که طوری طراحی شده است که خطاهایی را در رمز ژنتیکی ویروس کرونا ایجاد کند، نخستین دارو خوراکی ضدویروسی برای کووید-۱۹ است.

بسیاری از کشورهای آسیایی دچار کمبود واکسن کرونا برای واکسیناسیون عمومی در سال جاری شده‌اند و از کشورهای ثروتمندتر که صدها میلیون دوز این واکسن‌ها را خریده‌اند، عقب مانده‌اند.

سامساک گفت: «ما اکنون در حال مذاکره برای امضای یک قرارداد خرید با شرکت مرک هستیم که انتظار می‌رود این هفته تکمیل شود..اما ۲۰۰۰۰۰ دوره درمانی این دارو را از پیش سفارش داده‌ایم.»

او گفت در صورت تایید این دارو بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا و سازمان ناظر دارویی تایلند ممکن است تا ماه دسامبر (دی ماه) وارد این کشور شود.

کد خبر 630462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha