مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری و افزایش برداشت موجب شد تا سدهای استان البرز با کاهش ذخیره آب روبه‌رو شوند.

سد کرج

به گزارش همشهری آنلاین، استان البرز اگرچه دارای ذخایر آبی بسیار بالایی ‌است، اما آب بیشتر این منابع، تامین‌کننده آب تهران هستند و اغلب آب مورد نیاز استان از منابع زیرزمینی و چاه‌ها تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز در آخرین اظهاراتش درباره وضعیت دخایر آبی سدهای استان گفت: در حال حاضر ۹۷میلیون متر مکعب از ظرفیت ۱۸۰میلیون متر مکعبی سد کرج پر است و با این آمار می‌توان گفت ظرفیت سد ۲۵درصد منفی است.
داوود نجفیان با اشاره به اینکه در ۶ماه اول امسال ورودی سد کرج ۵۰درصد و ورودی سد طالقان نیز ۶۰درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: طبق گزارش‌های دریافتی از هواشناسی، پاییز امسال میزان بارش‌ها در استان ۳۰درصد کمتر از حد نرمال و به همین دلیل باید گفت پاییز امسال پاییز خشکی است.


تعویق کشت پاییزی در استان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با اشاره به اینکه در شرایط موجود تامین آب آشامیدنی مشترکان البرزی اولویت اول شرکت آب منطقه‌ای است، ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده، تاکید زیادی بر به تعویق انداختن کشت‌های پاییزه می‌شود تا بتوانیم منابع موجود را مدیریت کنیم.
وی اضافه کرد: در نیم قرن گذشته، خشکسالی به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولین تبدیل و کاهش بارش‌ها موجب شد از یک سو میزان آب‌های سطحی کاهش یابد و از سوی دیگر تغذیه منابع زیرزمینی با مشکل مواجه شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز افزود: از ظرفیت ۴۲۰میلیون متر مکعبی سد طالقان هم ۲۰۵میلیون متر مکعب یعنی ۲۸درصد از مجموع ظرفیت این سد خالی است.

کد خبر 630426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha