مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

طرح بازآفرینی شهری زابل به بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان سپرده شد؛ این نهاد در بازآفرینی شهرهای زاهدان و چابهار مشارکت داشته است.

بازآفرینی شهری

به گزارش همشهری آنلاین، طرح بازآفرینی شهری سیستان و بلوچستان در راستای اجرای سیاست‌های محرومیت‌زدایی از چهره محلات حاشیه شهرهای زاهدان و چابهار با مشارکت بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در گفت و گو با همشهری آنلاین اظهار کرد: این نهاد تاکنون در بازآفرینی بخشی از حاشیه شهر زاهدان هم در امور مساکن و هم در امور معابر اقدامات قابل توجهی انجام داده،  اما پیشرفت همه کارها منوط به تامین اعتبار است.

سید خلیل منبتی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰میلیارد تومان به همین منظور در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گرفت و همه این مبلغ صرف بازآفرینی شهری شد، افزود: اگرچه این نهاد در بازآفرینی شهری چابهار هم مشارکت دارد، اما تاکنون ریالی به عنوان اعتبار در اختیار ما قرار نگرفته است.

منبتی درادامه از سپرده شدن اجرای طرح بازآفرینی شهر زابل به بنیاد مسکن خبر داد و افزود: اجرای این طرح هم نیازمند اعتبار است و منتظر تخصیص اعتبار هستیم و در صورت تامین و تخصیص اعتبار، پروژه مورد نظر استارت خواهد خورد.

اجرای۱۳ پروژه بازآفرینی شهری در زاهدان  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هم در این باره اظهار کرد: ۱۳پروژه در سال‌جاری با اعتبار بیش از ۴۱میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان در زاهدان از سوی این اداره‌کل در حال اجراست.

ابوالفضل مهدیار با بیان اینکه عمده پروژه‌های امسال در حال اجرای این اداره‌کل در مناطق حاشیه زاهدان مربوط به حوزه آموزشی و بهسازی معابر می‌شود، افزود: در زاهدان ۵ محله شیرآباد، باباییان، کریم‌آباد، قاسم‌آباد و کارخانه نمک (پشت کاراژها) به عنوان محلات هدف بازآفرینی تاکنون به تصویب رسیده که شامل ۱۴۰۳ هکتار و با جمعیتی بیش از ۱۵۷هزار نفر است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در این سال‌ها همکاران ما در این اداره‌کل در کنار اقدامات عمرانی، برای رفع مشکلات اجتماعی نقاط حاشیه شهرهای استان اقدام به احداث بازارچه‌های محلی برای اشتغال افراد بی‌سرپرست یا بدسرپرست، ساخت مراکز ترک اعتیاد و برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور هدایت افراد به بازار کار کرده‌اند.

کد خبر 630421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha