تعداد مصدومان زمین‌لرزه‌ ۵.۷ ریشتری در چلگرد شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری که ساعت ۶:۹ صبح امروز رخ داد، به ۱۵ نفر رسید.

زلزله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، تعداد مصدومان زمین‌لرزه‌ ۵.۷ ریشتری در چلگرد استان چهارمحال و بختیاری که ساعت ۶:۲۹ صبح امروز رخ داد و در استان‌های خوزستان، اصفهان و لرستان نیز احساس شد، به ۱۵ نفر رسید. این خبر را مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور اعلام و تایید کرده است.

بنا بر این گزارش، در زلزله امروز کوهرنگ جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر در ۳۵ روستا تحت تاثیر قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید؛

اسکان اضطراری مردم مناطق زلزله‌زده کوهرنگ

🔸خسرو کیانی، سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز اعلام کرد:🔹با توجه به اینکه به تعدادی از خانه‌های روستایی و شهری شهرستان کوهرنگ خسارت وارد شده و امکان سکونت در آن وجود ندارد، مقدمات لازم برای اسکان اضطراری این خانواده‌ها فراهم شده است.🔹علاوه‌ بر آن میزانی از مواد غذایی مورد نیاز مردم تامین شده و به زودی بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

کیانی گفت:🔹مصوب شده که تمامی دستگاه‌های شهرستان کوهرنگ در حالت آماده‌باش باشند تا نتیجه نهایی تیم‌های ارزیاب‌ اعلام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و صعب‌العبور بودن تیم‌های ارزیاب همچنان در حال ارزیابی هستند و بیشتر خسارت‌ها مالی است و تلفات انسانی خوشبختانه گزارش نشده است.

ایرج کیانی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری هم گفت:🔹خدمات‌رسانی به ۱۰ هزار نفر از ساکنان مناطق زلزله‌زده کوهرنگ آغاز شده است.

او گفت:🔹۴۰ درصد خانه‌های روستایی کوهرنگ در بافت فرسوده قرار دارند که برخی از منازل مسکونی آن تخریب و دچار خسارت شده‌اند.

کیانی با بیان این که ۱۴ تیم امدادرسان به مناطق زلزله‌زده اعزام شده اند، ادامه داد: ۸ دستگاه آمبولانس و ۷ دستگاه خودروی نجات در مناطق زلزله‌زده حضور دارند و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسته‌های مواد غذایی به منظور توزیع در بین آسیب‌دیدگان تأمین شده است، گفت: این زلزله تلفات جانی نداشته است.

۲۱ روستای خوزستان متأثر از زلزله کوهرنگ

محل وقوع این زمین‌لرزه در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری - حوالی چلگرد - و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده و کانون آن نیز در موقعیت ۳۲.۴۰ عرض شمالی و ۴۹.۷۸ طول شرقی ثبت شده است و گفته می‌شود ۲۱ روستا در این استان (خوزستان) نیز از این زلزله متأثر شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در این رابطه گفت: بر اثر وقوع زمین‌لرزه در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری ۲۱ روستا در استان خوزستان متأثر شدند.

به گزارش مهر، علی خدادادی افزود: بنا بر گزارش‌های دریافتی ۲۱ روستا از این زمین‌لرزه متأثر شده و تاکنون روستاهای دره فرح، بنه شیرمحمد، سربازار، دهذیاک، للر، صالح ابراهیم، کموفه، بنه موسی، مازر، گلالک، چردف، سرگه، کتک، درب، چال منار، داورمه، دمه، دلی علیا، دشت گل، سرآهومی و شاهزاده عبدالله مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته‌اند.

او به ادامه فعالیت‌های تیم‌های ارزیاب و امدادرسان جمعیت هلال احمر خوزستان در روستاهای متأثر از وقوع زلزله امروز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه یک مصدوم مانده در زیر آوار در روستای بنه موسی با تلاش نجاتگران هلال احمر نجات یافت و تیم‌های امداد و نجات برای امدادرسانی به ۲ مصدوم دیگر در روستای کموفه اعزام شدند.

هیچ محوری در خوزستان مسدود نیست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان نیز در گفتگویی با تاکید بر این که هیچ محوری در خوزستان بر اثر وقوع زلزله مسدود نیست، گفت: با ریزش‌برداری جاده اندیکا - شهرکرد ناشی از وقوع زمین لرزه، در حال حاضر تردد در تمامی راه های استان خوزستان برقرار است.

غلامعباس بهرامی‌نیا اظهار داشت: در پی وقوع زمین لرزه ۵.۷ ریشتری صبح امروز در مرز بین استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری(چلگرد)، پنج نقطه از جاده اندیکا - شهرکرد با ریزش کوه و انسداد محور مواجه شد.

وی افزود: با اعزام سریع ۵ دستگاه ماشین آلات و ۲۰ نیروی راهداری، بلافاصله عملیات ریزش‌برداری در جاده اندیکا - شهرکرد انجام شد و در حال حاضر این جاده مشکلی برای تردد خودروها ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان گفت: با توجه به کوهستانی بودن شهرهای ایذه، دهدز، لالی، مسجدسلیمان و هفتکل، هیچ گونه انسداد محوری در این شهرستان‌ها گزارش نشده و تمامی مسیرها باز هستند.

بهرامی‌نیا تاکید کرد: در پی وقوع زمین‌لرزه صبح امروز، تمامی نیروهای راهداری استان خوزستان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و در صورت مشاهده هرگونه انسداد محورها وارد عملیات خواهند شد.

کد خبر 630384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha