تیم‌ملی فوتبال برای برگزاری سومین بازی در گروه A مقدماتی جام‌جهانی راهی امارات شد ایران هرگز در بازی‌های رسمی به امارات نباخته است.

تیم ملی فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران عصر روز گذشته راهی امارات شد تا برای بازی ۳ روز دیگر مقابل تیم ملی امارات آماده شود. البته در این سفر فقط بازیکنان حاضر در لیگ داخلی همراه دراگان اسکوچیچ بودند و لژیونرها قرار است در همان امارات به تیم ملی اضافه شوند. تیم ملی ۱۹ لژیونر دارد که ۲ نفر از آنها در لیگ امارات حضور دارند و ۱۷ نفر دیگر هم از کشورهای قطر، پرتغال، یونان، اسپانیا، انگلیس، هلند، روسیه، بلژیک، دانمارک، کرواسی و ترکیه خودشان را به امارات خواهند رساند.

امارات، گل‌نزن در خانه

مصاف روز ۱۵ مهرماه با امارات، سومین بازی تیم ملی در آخرین مرحله از رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. ایران در ۲ بازی قبلی سوریه و عراق را شکست داده و با ۶ امتیاز صدرنشین گروه A این رقابت‌هاست. امارات اما با ۲ تساوی در مقابل لبنان و سوریه فقط ۲ امتیاز به‌دست آورده و با این ۲ امتیاز تیم سوم جدول رده‌بندی است. امارات تقریبا با ضعیف‌ترین و کم‌امیدترین تیم‌های گروه بازی کرده و ۳ بازی سخت این تیم از مرحله رفت، یعنی بازی با ایران، عراق و کره‌جنوبی باقی مانده است. امارات در حالی میزبان ایران خواهد بود که در میزبانی قبلی‌اش مقابل لبنان نتوانست گلی بزند و با تساوی بدون گل مقابل این تیم متوقف شد.

شکست‌ناپذیری ۴۰ ساله

ایران هرگز در بازی‌های رسمی به امارات نباخته است. تاریخچه تقابل‌های ایران و امارات نشان می‌دهد طی ۱۶ رویارویی این ۲ تیم، ۱۲ بار ایران پیروز بوده و ۳ بازی ۲ تیم هم مساوی تمام‌شده است. تیم ملی امارات فقط یک‌بار توانسته ایران را شکست دهد که آن یک‌بار هم در مسابقه‌ای دوستانه به سال ۱۹۹۷ بوده است. در آن سال، ایران با مربیگری محمد مایلی‌کهن پیش از ورود به بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۹۸ در شهر ابوظبی دیداری دوستانه با امارات انجام داد که با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و این تنها برد تاریخ امارات مقابل ایران بوده است. ایران طی ۱۱ بازی رسمی مقابل امارات به ۸ برد و ۳ تساوی رسیده است. این ۲ تیم ۶ سال است با هم روبه‌رو نشده‌اند و این فاصله ۶ ساله برای نخستین بار در تاریخ رویارویی‌های ایران و امارات رخ داده است. آخرین بازی ایران و امارات سال ۲۰۱۵ در جام ملت‌های آسیا بود که تیم کارلوس کی‌روش با تک‌گل رضا قوچان‌نژاد حریف را شکست داد. ۴ سال قبل از آن هم ۲ تیم در جام ملت‌ها به مصاف هم رفته بودند که باز هم ایران با ۳ گل امارات را شکست داده بود. آخرین بازی دو تیم در زمین اماراتی‌ها سال ۲۰۰۸ در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۰ بود که شاگردان علی دایی مقابل این حریف به تساوی ۱-۱ رسیدند و گل مساوی ایران را کریم باقری زد.

پنجشنبه، ورزشگاه الوصل

تیم ملی ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ و با کمترین تغییرات نسبت به بازی قبلی پا به این میدان خواهد گذاشت. در لیستی که اسکو برای این بازی و بازی بعدی اعلام کرده ۴ بازیکن از لیست قبلی حذف شده‌اند که هیچ‌یک از آنها حتی یک دقیقه هم به میدان نرفته بودند. در عوض احسان حاج‌صفی و مجید حسینی بعد از طی کردن دوران مصدومیت به تیم ملی برگشته‌اند. بازی ایران و امارات روز پنجشنبه ۱۵ مهرماه راس ساعت ۲۰:۱۵ در ورزشگاه زعبیل شهر دبی آغاز خواهد شد که ورزشگاه اختصاصی تیم الوصل امارات است.

کد خبر 630304
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha