رسانه های کره ای از حضور تماشاگران ایرانی در استادیوم آزادی وحشت دارند.

تیم ملی

به گزارش همشهری آنلاین تیم های ملی ایران و کره جنوبی روز سه شنبه ۲۰ مهر در حساس ترین دیدار از دور رفت مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در استادیوم آزادی به مصاف هم می روند. این دیدار در شرایطی برگزار خواهد شد که طبق اعلام سخنگوی مبارزه با کرونا تماشاگرانی که دو دوز واکنش خود را تزریق کرده اند می توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند. تعداد تماشاگران مجاز هم 10 هزار نفر اعلام شده است.

در همین راستا، وب سایت کره ای news۱ نوشت: هزاران تماشاگر برای دیدار رفت مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی مقابل کره جنوبی در ماه اکتبر وارد ورزشگاه آزادی می شوند. این دیدار دوازدهم در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود. کره جنوبی ۱۰ سال است که مقابل ایران پیروز نشده است.

این وب سایت با ابراز نگرانی بابت حضور هواداران ایرانی نوشت: به نظر می رسد که پائلو بنتو ماه آینده باید با حمایت یک جانبه هواداران ایرانی در تهران مبارزه کند.  گروه ویژه مبارزه با ویروس کرونا در ایران تصمیم گرفت به ۱۰ هزار نفر از کسانی که دو دوز واکسن را تزریق کرده اند، اجازه دهد بازی با کره جنوبی را از نزدیک تماشا کنند.

در پی همه گیری COVID-۱۹، نخستین بازی ایران برابر سوریه بدون تماشاگر برگزار شد. با این حال، تماشاگران کره جنوبی در شرایط سخت تری قرار دارند زیرا ایران فقط به تماشاگرانی که واکسینه شده اند اجازه می دهد وارد استادیوم شوند. ورزشگاه آزادی گنجایش ۷۸ هزار نفر را دارد و می تواند تا ۱۰۰ هزار نفر را در خود جای دهد. به دلیل حمایت پرشور هواداران ایرانی، ورزشگاه آزادی به "گورستان تیم های مهمان" معروف شده است.

این وب سایت با اشاره به سالها ناکامی تیم ملی کره جنوبی برابر ایران، نوشته است: کره باید با ایران دست و پنجه نرم کند. پس از رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۱، آنها در ۴ بازی از ۶ تقابل گذشته به پیروزی رسیده اند و ۲ بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده و این مسئله باعث شده تا در دیدارهای رو در رو کره از ایران عقب بیفتد. به طور کلی، دو تیم ۳۱ بار با هم روبرو شده اند که سهم کره ۹ برد، ۹ تساوی و ۱۳ شکست برابر ایران بوده است. در ۷ دیداری که در تهران برگزار شده، تیم ملی کره جنوبی بدون کسب حتی یک پیروزی، با ۲ تساوی و ۵ شکست از ایران بازگشته است.

تیم های ملی ایران و کره جنوبی در تاریخ ۲۰ مهر و در استادیوم آزادی به مصاف هم می روند. شاگردان اسکوچیچ پیش از این بازی، ابتدا و در تاریخ ۱۵ مهر در دبی به مصاف امارات می روند و کره جنوبی نیز در همین تاریخ و در سئول با سوریه دیدار می کند.

کد خبر 628805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha