همشهری آنلاین: زلزله 6 ریشتری استان هرمزگان تا لحظه تنظیم خبر (17 و 30 دقیقه روز چهارشنبه 20 شهریور) دو کشته و 18 زخمی در جزیره قشم برجای گذاشته است که به بیمارستان منتقل شدند.

بعد از ظهر چهارشنبه زلزله‌ای به بزرگی 6 ریشتر در حوالی بندرعباس به وقوع پیوست. خبرهای اولیه حاکی از نزدیکی مرکز زلزله به جزیره خمیر بود [زلزله 6 ریشتری بندر خمیر را لرزاند]اما در خبرهای بعد، مدیر کل ستاد حوادث غیر مترقبه استانداری هرمزگان گفت: با توجه به شدت زمین لرزه در مناطق "درگهان" و "سوزا" تاکنون دو نفر کشته و 18 زخمی به بیمارستان قشم منتقل و کار امداد و نجات در این مناطق همچنان ادامه دارد.

به گزارش مهر، یاسر حزباوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون این زمین لرزه در مناطق غربی استان هرمزگان دو نفر کشته و 18 تن زخمی داشته است.

وی گفت: عمده خسارت از مناطق غربی شهرستان قشم گزارش شده که بلافاصله یگان‌های امداد از جمله یک فروند بالگرد به منطقه اعزام و یگان‌های بیشتری نیز تا دقایقی دیگر به منظور انجام امداد رسانی هر چه سریعتر به منطقه قشم اعزام می‌شوند.

وی گفت: بیمارستان و اورژانس شهرستان قشم نیز در حالت آماده باش قرار دارد و از مردم خواسته شد زخمی‌های زمین لرزه را به بیمارستان و اورژانس قشم هدایت کنند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز تیمی متشکل از تمامی جراحان مورد نیاز برای انجام عملیات امداد به قشم اعزام کرده است.

وی گفت: سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی اعلام آمادگی خود را در خصوص تامین اقلام لجستیک به منظور کمک به مردم اعلام کرده‌اند.

حزباوی گفت: احتمال دارد با توجه به شدت بالای زمین لرزه خسارت در مناطق غربی شهرستان قشم افزایش یابد.

وی در خصوص پس لرزه‌های ناشی از وقوع این زمین لرزه بزرگ نیز هشدار داد و از مردم خواست اقدامات امنیتی را در مواجه با پس لرزه های احتمالی در ساعات آتی رعایت کنند.

کد خبر 63029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز