یوتیوب در اقدامی برای مقابله با محتواهای مضر درباره پاندمی کرونا ویدئوهای حاوی اطلاعات نادرس درباره همه واکسن‌ها را حذف می‌کند.

youtube

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این سایت اشتراک ویدئو از روز چهارشنبه همه محتواهایی را که حاوی اطلاعات نادرست از جمله ادعا درباره خطرناک بودن واکسن‌های تایید شده، ادعا درباره بیماری‌زا بودن آنها یا ناتوانی‌شان در جلوگیری از انتشار بیماری را حذف می‌کند.

یوتیوب بر اساس دستورالعمل قبلی‌اش مانع بالا آمدن ویدئوهای حاوی اطلاعات نادرست درباره واکسن‌های بیماری‌های دیگر غیر از کرونا یا مشوق واکسن نزدن می‌شد - یعنی باعث می‌شد که این ویدئوها از دید کاربران پنهان بمانند.

یوتیوب سال پیش هم ممنوعیتی درباره اطلاعات نادرست درباره واکسن‌های کرونا اعمال کرد که به پایین کشیده شدن ۱۳۰۰۰۰ ویدئو انجامید. یوتیوب که گوگل مالک آن است در مجموع از هنگام شروع پاندمی کرونا تا به حال یک میلیون ویدئوی حاوی اطلاعات نادرست درباره کووید را حذف کرده است.

مت هالپرین، رئیس جهانی بخش اعتماد و ایمنی در یوتیوب گفت اطلاعات نادرست درباره واکسن‌ها مشکلی جهانی است و از انتشار مطالب دروغ درباره واکسن‌ها کرونا منشا می‌گیرد.

او گفت: «اطلاعات نادرست درباره واکسن‌ها به طور جهانی در همه کشورها و فرهنگ‌ها ظهور پیدا می‌کنند.»

هالپرین افزود دروغ‌هایی که درباره رابطه واکسن سه‌گانه سرخک، اوریون و سرخجه یا واکسن MMR با اوتیسم منتشر می‌شود، از جمله مواردی است که یوتیوب آنها را هدف قرار می‌دهد.

هالپرین افزود این ممنوعیت برای مثال همچنین درباره محتواهایی که مدعی ایجاد سرطان‌ یا ناباروری بوسیله واکسن هستند یا می‌گویند واکسن‌ها حاوی ریزتراشه هستند، هم می‌شود. ادعای وجود ریزتراشه در واکسن‌ها اخیرا درباره واکسن‌ها کرونا بروز بیشتری پیدا کرده است.

هالپرین گفت  دستورالعمل جدید محتواهایی را که مربوط به شهادت شخصی افراد درباره واکسن زدن، بحث درباره سیاست‌های وااکسن زدن یا ارجاع‌ها به شکست‌های تاریخی برنامه‌های واکسیناسیون باشند تا جایی که حاوی اطلاعات نادرست نباشند یا تردید نسبت به واکسن زدن ایجاد نکنند، ممنوع نمی‌کند. این دستورالعمل جدید هم برای مقابله با با دروغ‌هایی درباره رابطه واکسن‌ها با بیماری‌های معین مثلا هپاتیت به کار خواهد رفت و هم بیانات کلی گمراه‌کننده درباره واکسن‌ها را هدف قرار خواهد داد.

کد خبر 629597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha