مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

تکمیل و بهره‌برداری پل در دست ساخت نهراب در محور زاهدان-زابل نیازمند ۱۵میلیارد تومان اعتبار است.

پل نهراب

به گزارش همشهری آنلاین، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با همشهری آنلاین اظهار کرد: پل نهراب در شمال سیستان و بلوچستان در صورت تامین ۱۵میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تا ۳ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مهدی پارسی برقراری ترافیک عبوری ایمن، ساماندهی و ایمن‌سازی ابنیه فنی و جلوگیری از بسته شدن مسیر در زمان وقوع سیلاب‌های احتمالی را از مهم‌ترین دلایل ساخت پل‌ها در محورهای مواصلاتی دانست و گفت: علت تاخیر در تکمیل پل نهراب به ‌طول ۱۹۲متر تامین نشدن اعتبار برای تهیه مصالح مورد نیاز و تعطیلات مکرر به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا بوده است.

معاون‌ مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این‌ پروژه در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰درصد در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد، افزود: با پیگیری‌های انجام شده همه تیرهای آهنی سازه پل به عنوان یکی از مهم‌ترین مصالح ساخت آن به سفارش این اداره کل در کارخانه ماشین‌سازی اراک‌ تولید و ۵۰درصد آن تاکنون به محل پروژه حمل و مابقی نیز تا یک ماه آینده به استان ارسال خواهد شد.

پارسی در حالی اعلام کرد که این پل در صورت تامین اعتبار تا ۳ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که تیر امسال فرماندار ویژه شهرستان زابل اظهار کرده بود: خرید عرشه فلزی برای پل نهراب سیستان انجام شده است و به زودی با رسیدن عرضه فلزی عملیات اجرایی پل آغاز و تا مهر بهره‌برداری می‌شود.

عباسعلی ارجمندی گفته بود: عملیات اجرایی این پل به علت کمبود اعتبار به اتمام نرسیده و به همین دلیل بهره‌برداری کامل از قطعه یک این بزرگراه که به طول ۳۲ کیلومتر اجرا شده، مقدور نیست.

وی تاکید کرده بود که با توجه به نشست پل فلزی قدیمی و برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی و حوادث احتمالی ناشی از نشست و مشکل سازه‌ای پل قدیمی، پل نهراب باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 629465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha