گروه حوادث: در حالی که بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد قاتل جهانگرد فرانسوی در اصفهان به خارج از کشور گریخته، تحقیقات بین‌المللی برای دستگیری وی آغاز شده است

این مرد جنایتکار که کاظم شفیعی نام دارد، علاوه بر قتل جهانگرد فرانسوی، جنایات دیگری نیز در شهرهای مختلف رقم زده بود تا پلیس را مجبور به آزادی همدستانش کند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این متهم خطرناک به یکی از کشورهای همسایه گریخته است و تحقیق درخصوص همراه بودن خانواده‌اش با وی همچنان ادامه دارد.

سردار حسین ذوالفقاری افزود: هم‌اکنون مأموران امنیتی و انتظامی با به دست آوردن رد تازه‌ای از جنایتکار فراری اصفهان و اعضای خانواده‌اش، جست‌وجوی گسترده خود را به بیرون از مرزهای کشور کشانده‌اند و به‌زودی و بعد از بررسی اطلاعاتی دقیق، متهم بازداشت و به کشور انتقال خواهد یافت.

در تعقیب جنایتکار خطرناک

کاظم شفیعی اهل مرودشت فارس است که پس از جدایی از طایفه و تغییر نام  خانوادگی خود به همراه برادران و پسرعمه‌هایش جرایم خود را آغاز کرد. او مدتی بعد از سوی پلیس دستگیر شد اما یک روز که مادرش به ملاقات وی رفته بود، هنگام در آغوش کشیدن فرزندش سلاحی در اختیار او قرار داد و کاظم با استفاده از این سلاح توانست   فرار کند.

مرد جنایتکار که سردسته شبکه سرقت مسلحانه بود،  پس از چند فقره دستبرد و قتل مالک یک لاستیک فروشی در شیراز، استان فارس را برای خود ناامن دید و به اصفهان گریخت.

چندی بعد همدستان این جنایتکار نیز به وی پیوستند و سرقت‌های مسلحانه را از سر گرفتند. آنها پس از سرقت مسلحانه یک خودروی پژو و مجروح کردن 3 نفر در این حادثه، به سراغ یک طلافروشی رفتند و با قتل مالک مغازه، مقدار زیادی طلا به سرقت بردند.

اعضای این باند سپس با دستبرد به یک شعبه بانک ملت در اصفهان، اعمال مجرمانه خود را ادامه دادند تا اینکه مدتی بعد ماموران پلیس موفق شدند تعدادی از اعضای این باند را دستگیر کنند.

دستگیری همدستان کاظم آغازگر انتقام‌جویی‌های مرگبار وی بود. این مرد که پلیس را تهدید کرده بود اگر همدستانش را آزاد نکند، دست به جنایات متعددی خواهد زد، در نخستین اقدام بعدازظهر۱۰ آذرماه سال گذشته یک مامور پلیس را در خیابان چهارباغ اصفهان هدف گلوله قرار داد و گریخت.

این مرد سپس به جنایات سیاه خود ادامه داد و بعدازظهر ۱۸ آذر با ورود به ترمینال جی اصفهان، یک جهانگرد فرانسوی را به ضرب گلوله از پای درآورد و پا به فرار گذاشت.

به‌دنبال این جنایت بود که عکس کاظم شفیعی به‌عنوان یک جانی خطرناک بر در و دیوار خیابان‌های اصفهان نصب و بررسی‌های گسترده برای یافتن ردی از او آغاز شد.

در حالی که تحقیقات پلیسی نشان می‌داد مرد جنایتکار همراه مادر و 2 برادرش از اصفهان خارج شده است، تعقیب سایه به سایه این مرد در دستور کار پلیس قرار گرفت اما وی که هیچ سرنخی از خود برجا نگذاشته بود، این بار جنایت‌هایش را در اراک ادامه داد.

ساعت ۱4/۱0 ششم بهمن ماه گذشته هنگامی که خودروی پول‌رسان در مقابل یکی از شعب بانک ملت اراک توقف کرده بود، کاظم و یکی از همدستانش نگهبانان خودرو را به رگبار بستند و 39 میلیون تومان پول نقد را به سرقت بردند. در این حادثه یکی از نگهبان‌ها در دم جان باخت و نگهبان دیگر به بیمارستان انتقال یافت.

پس از این سرقت، در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهم و همدستانش ادامه داشت، آنها ناپدید شدند تا اینکه پلیس در بررسی‌های تخصصی دریافت مرد جنایتکار از کشور خارج شده و به یکی از کشورهای همسایه گریخته است.

کد خبر 62943

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز