مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

اداره حفاظت محیط‌زیست کرمان از تصویب طرح مدیریت جامع تالاب جازموریان در نشست شورای برنامه‌ریزی استان خبر داد.

جازموریان

به گزارش همشهری آنلاین، طرح مدیریت جامع تالاب جازموریان در یک برنامه ۵ تا ۲۰ساله در کرمان و سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی شده است. این طرح در سال۱۳۹۵ با هدف استقرار رویکرد مدیریت زیست بومی در تالاب جازموریان در دستور کار سازمان محیط قرار گرفت و با همکاری اداره کل محیط زیست، جهاد دانشگاهی کرمان و تمام ذی نفعان در کرمان و سیستان و بلوچستان تدوین شد.

در حال حاضر دبیرخانه طرح احیای تالاب جازموریان که در کرمان قرار دارد فعالیت‌های بخش مرتبط با این استان را انجام داده است و انتظار می‌رود طرح سیستان و بلوچستان هم به تصویب برسد تا برنامه اجرایی شود. همچنین قرار است ۲طرح جانبی در کنار طرح احیای تالاب جازموریان اجرا شود که این طرح‌ها شامل تعیین میزان حق‌آبه و طرح معیشت پایدار برای مردم منطقه جازموریان خواهد بود.

طرح مدیریت جامع تالاب جازموریان شامل مطالعات زیست محیطی، مدیریت منابع آب، هواشناسی، ریزگردها، موضوعات معیشتی و اقتصادی منطقه و میراث فرهنگی است. هدف از اجرای طرح مدیریت جامع تالاب جازموریان احیای این تالاب در سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان است، زیرا این تالاب یک فرصت اکولوژیک بزرگ برای استان کرمان، کشور و منطقه محسوب می‌شود.

در سال‌های گذشته خشک شدن این تالاب به اکولوژی منطقه آسیب جدی وارد کرد و منشا گرد و غبار و ریزگردهای بسیاری شد.

کد خبر 629326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha