مقایسه قیمت انواع محصولات پرتقاضای میادین میوه‌ و تره‌بار در اول پاییز ۹۹ و اول پاییز ۱۴۰۰ نشان‌دهنده افزایش ۴۰ درصدی قیمت انواع میوه و افزایش ۴۹ درصدی قیمت سبزیجات و صیفی‌جات در میادین است.

هويج و هندوانه

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، مقایسه قیمت میوه، سبزی و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره‌بار تهران طی یک‌سال گذشته نشان می‌دهد؛ به‌ترتیب هویج و هندوانه با بیش از ۳ برابر، سبزی‌های برگی با بیش از دوبرابر و لیمو شیرین، هلو و گوجه‌فرنگی با دوبرابر افزایش، بیشترین رشد قیمت محصولات میادین را به ثبت رسانده‌اند.

همچنین، به‌ترتیب سیب گلاب با ۷ درصد، بادمجان با ۲۰ درصد، گلابی با ۳۱ درصد، موز با ۳۲ درصد، انار با ۳۵ درصد و خیار با ۳۸ درصد افزایش، کمترین رشد قیمت محصولات میادین را تجربه کردند. هم‌اکنون اختلاف قیمت انواع میوه در میادین میوه‌وتره‌بار با میانگین قیمت انواع میوه در سطح شهر ۳۸درصد و با میانگین قیمت سبزیجات و صیفی‌جات ۳۰ درصد است که در بازه زمانی مشابه سال گذشته این تفاوت در قیمت انواع میوه ۳۷ درصد و در قیمت سبزیجات و صیفی‌جات ۳۱ درصد بود. در نرخنامه جدید سازمان میادین میوه‌وتره‌بار برای مهرماه همچنین تعداد زیادی از محصولات در مقایسه با شهریور گران شده‌اند.

در بخش میوه‌ها انبه و موز پیشتاز رشد قیمت هستند که به‌ترتیب ۳ هزار و ۲۰۰ و ‌هزار تومان گران شده‌اند. در میان میوه‌های داخلی انجیر سیاه با رشد هزار و ۶۰۰ تومانی بیشترین افزایش قیمت را داشته و آلو، هلو انجیری و خربزه و ملون نیز بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان گران‌ شده‌اند. سیب زرد و انگور سفید تنها میوه‌هایی هستند که کاهش قیمت داشته‌اند. در گروه سبزی و صیفی نیز بسیاری از اقلام افزایش قیمت داشته‌اند که بیشترین افزایش قیمت با رقم هزار و ۵۰۰ تومان مربوط به سبزی پاک کرده بوده است. به جز سبزی پاک کرده و جور، ترب سیاه و سفید، بادمجان، فلفل دلمه سبز و رنگی، کاهو رسمی و لوبیا سبز نیز دیگر اقلامی هستند که در نرخنامه جدید بین ۲۰۰ تا ۹۰۰ تومان گران‌تر شده‌اند. در عوض خیار گلخانه‌ای، هویج، کدو مسمایی و کرفس کاهش قیمت اندکی در حد ۳۰۰ تومان داشته‌اند.

افزایش ۳ برابری قیمت هویج و هندوانه در یک‌ سال

کد خبر 629269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Goly IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    آخه آدم نا حسابی ،هویج از کیلو ۲ هزار به ۳۵ هزار رسید .چجوری حساب کردی که میگی رشد سه برابری داشته. با کلی کش و قوس ها تازه به ۱۳ رسیده..... به اینهمه نظارت