مقایسه قیمت انواع محصولات پرتقاضای میادین میوه‌ و تره‌بار در اول پاییز ۹۹ و اول پاییز ۱۴۰۰ نشان‌دهنده افزایش ۴۰ درصدی قیمت انواع میوه و افزایش ۴۹ درصدی قیمت سبزیجات و صیفی‌جات در میادین است.

هويج و هندوانه

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، مقایسه قیمت میوه، سبزی و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره‌بار تهران طی یک‌سال گذشته نشان می‌دهد؛ به‌ترتیب هویج و هندوانه با بیش از ۳ برابر، سبزی‌های برگی با بیش از دوبرابر و لیمو شیرین، هلو و گوجه‌فرنگی با دوبرابر افزایش، بیشترین رشد قیمت محصولات میادین را به ثبت رسانده‌اند.

همچنین، به‌ترتیب سیب گلاب با ۷ درصد، بادمجان با ۲۰ درصد، گلابی با ۳۱ درصد، موز با ۳۲ درصد، انار با ۳۵ درصد و خیار با ۳۸ درصد افزایش، کمترین رشد قیمت محصولات میادین را تجربه کردند. هم‌اکنون اختلاف قیمت انواع میوه در میادین میوه‌وتره‌بار با میانگین قیمت انواع میوه در سطح شهر ۳۸درصد و با میانگین قیمت سبزیجات و صیفی‌جات ۳۰ درصد است که در بازه زمانی مشابه سال گذشته این تفاوت در قیمت انواع میوه ۳۷ درصد و در قیمت سبزیجات و صیفی‌جات ۳۱ درصد بود. در نرخنامه جدید سازمان میادین میوه‌وتره‌بار برای مهرماه همچنین تعداد زیادی از محصولات در مقایسه با شهریور گران شده‌اند.

در بخش میوه‌ها انبه و موز پیشتاز رشد قیمت هستند که به‌ترتیب ۳ هزار و ۲۰۰ و ‌هزار تومان گران شده‌اند. در میان میوه‌های داخلی انجیر سیاه با رشد هزار و ۶۰۰ تومانی بیشترین افزایش قیمت را داشته و آلو، هلو انجیری و خربزه و ملون نیز بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان گران‌ شده‌اند. سیب زرد و انگور سفید تنها میوه‌هایی هستند که کاهش قیمت داشته‌اند. در گروه سبزی و صیفی نیز بسیاری از اقلام افزایش قیمت داشته‌اند که بیشترین افزایش قیمت با رقم هزار و ۵۰۰ تومان مربوط به سبزی پاک کرده بوده است. به جز سبزی پاک کرده و جور، ترب سیاه و سفید، بادمجان، فلفل دلمه سبز و رنگی، کاهو رسمی و لوبیا سبز نیز دیگر اقلامی هستند که در نرخنامه جدید بین ۲۰۰ تا ۹۰۰ تومان گران‌تر شده‌اند. در عوض خیار گلخانه‌ای، هویج، کدو مسمایی و کرفس کاهش قیمت اندکی در حد ۳۰۰ تومان داشته‌اند.

افزایش ۳ برابری قیمت هویج و هندوانه در یک‌ سال

کد خبر 629269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Goly IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    آخه آدم نا حسابی ،هویج از کیلو ۲ هزار به ۳۵ هزار رسید .چجوری حساب کردی که میگی رشد سه برابری داشته. با کلی کش و قوس ها تازه به ۱۳ رسیده..... به اینهمه نظارت