مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرهنگ‌سرای دانشجو از 22 تا 27 شهریور و هم زمان با ورود دانشجویان شهرستانی در تهران برای ثبت‌نام در ایستگاه‌های راه‌آهن‌، فرودگاه مهرآباد و پایانه‌های مسافربری تهران به استقبال آن‌ها می‌رود.

محمد سرشار، رئیس فرهنگسرای دانشجو گفت: بنا بر سرشماری سال 85 مرکز آمار ایران در تهران، ری و شمیران 504 هزار و 51 نفر دانشجو زندگی می‌کنند که از این تعداد 52 درصد دختر و 48 درصد پسر است و سرانه‌ای سالانه بودجه فرهنگ سرای دانشجو برای ارائه خدمات به این افراد نفری 131 تومان است که با این مقدار پوشش این جمعیت ممکن نبود.

وی افزود: فرهنگ‌سرای دانشجو بر اساس برنامه‌های هویتی خود، دانشجویان جدید الورود به تهران را مخاطب اصلی خود قرار داده و چون پیش از همه نهادهای متولی با این افراد سروکار دارد، در دو بخش کارگاه طرحی برای فردا و ستاد استقبال از مهر به پیشواز آنها می‌رود.

سرشار با اشاره به کارگاه "طرحی برای فردا خاطر" نشان کرد : این کارگاه نیمه مرداد هر سال و همزمان با اعلام نتایج سراسری و فرصت انتخاب رشته در این کارگاه که بزرگترین کارگاه معرفی رشته است 50 رشته دانشگاهی را توسط دانشجویان نخبه این رشته به کنکوری ها معرفی می کنند و در غرفه های مشاوره فردی و گروهی که نمایندگانی از سازمان نظام وظیفه و حوزه علمیه وجود دارند به کنکوری ها در موردقبولی آن ها و یا شرایط پس از عدم پذیرش در دانشگاه ها از نظر وضعیت نظام وظیفه  آگاهی دهند.

وی با بیان برنامه های ستاد استقبال از مهر که با هدف پیشواز از دانشجویان جدید الورود به تهران برپا می شود ، گفت : از آن جا که ورود به تهران به عنوان یکی از بزرگ ترین شهرها ممکن است برای دانشجویان غیر تهرانی مشکلاتی ایجاد کند ، فرهنگ سرای دانشجو برنامه هایی را در این راستا اجرا می کند.

رئیس فرهنگ سرای دانشجو ، افزود : درشش ایستگاه در فرودگاه مهرآباد ، راه آهن و پایانه‌های مسافربری تهران ، غرفه هایی در نزدیک ترین فاصله با محل پیاده شدن دانشجویان برگزار شده و افرادی که خودشان دانشجو هستند با لباس ویژه به استقبال آن ها می روند و توسط تاکسی هایی که پیش بینی شده برای ثبت نام به مراکز دانشکاهی می روند و در دانشگاه ها نیزغرفه هایی برپا شده تا آن ها را راهنمایی کنند.

وی از توزیع بسته‌های فرهنگی با هدف آشنا کردن دانشجویان با شهر تهران ، نهادها و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد و گفت: در این بسته ها که داخل کیف دانشجویی شکیلی قرار می گیرد، 12 قلم هدیه شامل اهدای دو عنوان کتاب ارزشمند سال گذشته توسط معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد ، اهدای یک قطعه بلیط 10 سفره و راهنمای خرید بلیط توسط شرکت بهره برداری مترو ، اهدای 10 بلیط و راهنمای خطوط اتوبوسرانی توسط شرکت واحد اتوبوسرانی، اهدای سه بلیط ورزشی توسط سازمان ورزش شهرداری و فهرست استفاده از این اماکن، اهدای یک نرم افزار منتخب جشنواره رسانه های دیجیتال توسط مرکزتوسعه فناوری اطلاعات رسانه دیجیتال از جمله اقلام موجود در این بسته است.

سرشار خاطر نشان کرد: هم چنین توسط اداره کل فرهنگی شهرداری تهران یک نسخه گردشگری، دو کتاب دانشجویی توسط کانون سپهر اندیشه و یک نسخه ویژه نامه همشهری توسط موسسه همشهری که در مجموع دارای 20 هزار تومان ارزش تقریبی است، اهدا می‌شود.

رئیس فرهنگ سرای دانشجو با اشاره به همکاری سازمان پایانه های شهرداری ، شرکت بهره برداری فرودگاه های کشور ، راه آهن و سازمان زیبا سازی در اجرای این برنامه اظهار کرد : برنامه های ستاد استقبال از مهر، از 22 تا 27 شهریور واز ساعت 6 صبح تا 18 برگزار می شود.

کد خبر 62921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز