شرکت‌های آمریکایی فایزر و آلمانی بیونتک قصد دارند تا به زودی تقاضایی تایید واکسن کرونایشان در کودکان زیر ۱۲ ساله تقاضای مجوز کند و ممکن این واکسن در فصل پاییز در اختیار کودکان ۵ تا ۱۱ سال قرار گیرد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین آلبرت بورلا، مدیر عامل شرکت فایزر در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای‌بی‌سی آمریکا در این باره گفت: «به نظر من، ما به زودی  داده‌های مربوط را تسلیم خواهیم کرد. منظورم از به زودی در طول روزهای آینده نه هفته‌های آینده است.»

او افزود: «آنگاه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) می‌تواند داده‌ها را بازبینی کند و درباره تایید واکسن برای کودکان در این سنین پایین تصمیم بگیرد. اگر این تایید انجام شود، ما آماده تولید فرمولاسیون جدید واکسن برای کودکان کم‌سن هستیم.»

سی‌ان‌ان هم گزارش داد هنگامی که فایزر داده‌های کارآزمایی بالینی واکسنش در کودکان را به FDA بدهد، کمیته‌های مستقل در این سازمان و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) آنها را بازبینی خواهند کرد. اگر فایزر در این هفته داده‌هایش را تسلیم کند، بازبینی اطلاعات احتمالا در ماه اکتبر (اواسط مهر) آغاز خواهد شد.

آخرین داده‌های به دست امده از آکادمی متخصصان کودکان آمریکا  نشان می‌دهد که حدود ۲۶ درصد از موارد کرونا در این کشور در کودکان رخ داده است، در حالیکه کودکان زیر ۱۸ سال ۲۲ درصد جمعیت آمریکا تشکیل می‌دهند.

به گفته این آکادمی، شمار موارد کرونا در کودکان در هفته‌های اخیر به طور تصاعدی افزایش یافته است و به بیش از ۹۲۵۰۰۰ مورد در ۴ هفته گذشته رسیده است.

کد خبر 629194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha