دو مقام عراقی از برگزار شدن دور تازه گفتگوهای نمایندگان ایران و عربستان سعودی پس از روی کار آمدن دولت سیدابراهیم رئیسی از هفته گذشته در بغداد خبر دادند.

پرچم‌هاى ايران و عربستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، یک مقام رسمی عراق که نخواسته نام و هویتش فاش شود مدعی شد نمایندگان تهران و ریاض برای از سر گیری روابط دیپلماتیک با هم رایزنی کرده‌اند. به گفته این مقام عراقی، سطح گفتگوها در حد وزیر نبوده اما مذاکره نماینده‌های ایران و عراق برای تنش‌زدایی از روابط دو کشور مثبت و خوب پیش رفته است.

اولین گفتگوی مستقیم میان تهران و ریاض پس از سال‌ها تنش و درگیری ماه آوریل امسال (میانه‌های بهار) برگزار شد و پس از آن بغداد میزبان چند دور گفتگوی دیگر بود. عربستان پس از کنار رفتن دانلد ترامپ و روی کار آمدن جو بایدن در جبهه جنگ با یمن شکست‌هایی سنگین پذیرفته و پس از آن در پی کنار گذاشتن دشمنی با ایران و نشستن سر میز مذاکره و گفتگو برآمده است.

از سوی دیگر، ایران هم بر این باور است که ادامه گفتگوها با واشنگتن و کشورهای اروپایی برای زنده کردن توافق هسته‌ای با بهتر شدن روابط با عربستان سعودی می‌تواند به سود تهران باشد. عراق در هفته‌های گذشته میزبان یک نشست منطقه‌ای با حضور سران برخی کشورها بود و وزیران امور خارجه ایران و عربستان هم در آن حضور داشتند. هنوز از میزان پیشرفت گفتگوهای تهران و ریاض در دور تازه گفتگوها در بغداد گزارش رسمی منتشر نشده است.

کد خبر 629183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha