سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مخالفان در آنگولا شکست‌شان را در انتخابات پارلمانی پذیرفته و حزب ادواردو دوس سانتوس، رییس جمهور این کشور را به «حکومت در جهت منافع همه آنگولایی‌ها» فرا خواندند.

روزنامه سوئیسی «نویه سوریشر سایتونگ» گزارش داد، ایسائیاس ساماکووا، رییس حزب یونیتا با صدور بیانیه‌ای این نگرانی را رد کرد که این جنبش سابقا شورشی دوباره دست به اسلحه خواهد شد.

پس از شمارش چهار پنجم آرا، جنبش مردمی آزادی آنگولا (MPLA) توانست بیش از 80 درصد آرا را از آن خود کند. این حزب از زمان استقلال آنگولا از پرتغال در سال 1975 در این کشور غرب آفریقایی در مسند قدرت سیاسی قرار دارد. این حزب با کسب دو سوم پارلمان، اکثریت لازم را برای تغییر قانون اساسی در اختیار دارد. تاکنون MPLA تعداد 125 کرسی از 220 کرسی را به دست آورده و این تعداد برای یونیتا 70 نماینده است.

در روزهای گذشته مخالفان خواستار برگزاری دوباره انتخابات در لوآندا، پایتخت آنگولا، شده بودند و دلیل این خواسته خود را مشکلاتی اعلام کرده بودند که در سازماندهی برای انجام رای‌گیری پیش آمده بود. اما کمیسیون انتخابات این درخواست را رد کرد. لوئیسا موگانتینی، رییس هیات ناظران اروپایی هم اگر چه از فقدان سازماندهی برای انتخابات انتقاد کرده بود، اما از اشتیاق و تامل تقدیر کرد

کد خبر 62915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز