چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت مشاوره و هدایت منابع انسانی مرکر در گزارش سالیانه اش، برخلاف تصور شهر لواندا پایتخت کشور نفت خیز آنگولا را به عنوان گرانترین شهر جهان معرفی کرده است.

لواندا پایتخت آنگولا گرانترین شهر جهان

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی ای ان سی ان آفریقای جنوبی روز چهارشنبه گزارش داد، لواندا بدین ترتیب توانسته است از شهرهایی چون مسکو، توکیو، زوریخ ، برن، سنگاپور، هنگ کنگ، سیدنی و ژنو پیشی بگیرد.

این در حالی است که این شهر بلحاظ امکانات زیرساختی و رفاهی به هیچوجه قابل مقایسه با این شهرها بزرگ و مطرح جهان نیست.

براساس گزارش یاد شده ، برق در پایتخت کشور آنگولا، کشوری که یک جنگ داخلی 27 ساله پشت سر گذاشته است، همچنان دارای نوسانات زیاد بوده و تعرفه ها نیز در آن بشدت بالا هستند.

لواندا در سال گذشته نیز به عنوان دومین شهر گران جهان از سوی شرکت مرکر انتخاب شده بود.

در حال حاضر نزدیک به 80 درصد از کالاهای مصرفی در آنگولا، از خارج وارد می شود.

آنگولا به رغم اینکه بعد از کشور نیجریه دومین تولیدکننده بزرگ نفت خام در قاره آفریقا بشمار می آید، هم اکنون شمار زیادی از مردم آن در زیر خط فقر زندگی می کنند.

شرکت مشاوره و هدایت منابع انسانی مرکر، همچنین انجامنا پایتخت کشور آفریقایی چاد را نیز در زمره گرانترین شهرها جهان قرار داده است.

شرکت مرکر در بررسی سالیانه اش ، 214 شهر از پنج قاره جهان را از نظر قیمت بیش از 200 شاخص از جمله مسکن، حمل و نقل، مواد غذایی، پوشاک، لوازم خانگی و تفریح و سرگرمی مورد ارزیابی قرار داده است.

کد خبر 224528
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز