مجموع نظرات: ۳۳
دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

مراسم تشییع پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی با حضور پرشور دوستداران این دانشمند و فقیه برجسته جهان اسلام در شهر آمل برگزار و پیکر ایشان برای خاکسپاری به زادگاه علامه روستای ایرا در بخش لاریجان منتقل شد. ورودی روستای ایرا نیز به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت بسته شده است.

تشییع علامه حسن زاده

به گزارش همشهری آنلاین، ده‌ها هزار نفر از دوستداران و علاقه‌مندان علامه ذوفنون آیت‌الله‌العظمی حسن حسن‌زاده آملی صبح امروز با حضور در شهر آمل و مسیر تعیین شده برای تشییع پیکر این چهره شاخص جهان اسلام حضور یافتند و وداعی با شکوه با علامه حسن‌زاده داشتند.

دوستداران علامه حسن‌زاده از حوالی ساعت ۷ صبح در میدان۱۷ شهریور آمل که محل برگزاری مراسم وداع با پیکر ایشان بود حضور یافتند. مراسم از ساعت ۱۰ صبح با حضور تعدادی از چهره‌های شاخص ملی و استانی از جمله نماینده ولی فقیه در مازندران، مسئولان شهرستان، دکتر علی لاریجانی، حجت‌الاسلام سعید جوادی آملی، آیت‌الله عباسی خراسانی از شاگردان علامه حسن‌زاده و روحانیون برجسته استان و کشور برگزار شد و پس از قرائت قرآن و سخنرانی نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت‌الاسلام سعید جوادی آملی و آیت‌الله عباسی خراسانی مراسم تشییع از میدان ۱۷ شهریور به سمت میدان قائم(عج) آمل با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.

علاوه بر ستاد بزرگداشت ارتحال علامه حسن‌زاده، از روز گذشته کمیته‌های مردمی نیز در آمل برای برپایی مراسم تشییع و ارائه خدمات به مهمانانی که به منظور حضور در مراسم وداع از شهرهای مختلف کشور به آمل سفر کرده بودند موکب‌های عزا را در این شهر بر پا کردند. تمثال علامه در سراسر شهر آمل و مسیرهای ورودی به این شهر نصب شده و شهر در عزای اربعین و ارتحال پدر معنوی آملی‌هاست که او را آقاجان خطاب می‌کردند.

تعداد بالای جمعیت دوستداران علامه حسن‌زاده در مراسم تشییع سبب شد که تقریبا تمام خیابان‌های ورودی شهر آمل از نخستین ساعات امروز با ترافیک سنگین همراه باشد. ازدحام جمعیت عزادار از میدان ۱۷ شهریور و در طول بلوار امام خمینی(ره) که مسیر تشییع پیکر علامه بود تا میدان قائم(عج) قابل مشاهده بود.

همزمان با اذان ظهر خودروی حامل پیکر علامه حسن‌زاده به میدان قائم(عج) آمل رسید تا انتقال پیکر به سمت روستای ایرا در بخش لاریجان آمل و خاکسپاری در منزل علامه حسن‌زاده انجام شود. پیکر علامه حسن‌زاده آملی قرار است کنار مزار همسرش و در مقبره‌ای واقع در حیاط منزل شخصی ایشان به خاک سپرده شود.

تشییع باشکوه علامه | ورودی روستای ایرا بسته شد

پیش‌تر اعلام شده بود که مراسم تشییع پیکر علامه حسن‌زاده به صورت خودرویی از آمل تا روستای ایرا انجام خواهد شد. اما با توجه به ازدحام زیاد جمعیت مشتاقان علامه، تصمیم گرفته شد که پیکر با هلی‌کوپتر به ایرا منتقل شود. همچنین به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در روستای ایرا با توجه به محدودیت فضای روستا اعلام شد که ورودی روستای ایرا بسته شده و امکان حضور دوستداران علامه حسن‌زاده در ایرا برای حضور در مراسم خاکسپاری وجود ندارد.

علامه حسن حسن‌زاده آملی شامگاه شنبه ۳مهر بر اثر عارضه قلبی در سن ۹۳ سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

کد خبر 629145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 29
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 2
    کرونا تمام شده؟؟؟؟
  • سحر IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 1
    خدا رحمتشون کنه وقتی عالمی از دنیا میره دیگه هیچی نمیتونه جای خالیش را جبران کنه
  • محمد IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 3
    از اینکه فاصله اجتماعی و پروتکلهای کرونایی را رعايت نکرده اند اظهار تأسف میکنم حداقل تصویر آنرا در شبکه‌های اجتماعی پخش نکنید تا دنیا در مورد ملت ایران فکر بد نکنند چون این افراد قشر خاصی از جامعه هستند
  • داود CA ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    خدا رحمت کند. یا رب، بدون این بزرگان نظر تو از این ملت و مملکت بر نگردد.