رئیس‌جمهور گفت: وزارت کشور به عنوان دستگاه محوری در سامان‌دهی سفر اربعین، وظیفه دارد بر حسن عملکرد همه دستگاه‌های ذی‌ربط در ستاد اربعین نظارت کند تا با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده هیچگونه مشکلی برای بازگشت زائران ایجاد نشود.

رئیسی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به اهمیت عزای ابا عبدالله الحسین(ع)، گفت: عاشورا و اربعین باید زنده و پویا بمانند چرا که مظهر عدالت‌طلبی، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی قرآنی است و راهپیمایی اربعین حقیقتاً نمادی از عشق و دلدادگی به همه خوبی‌ها در عالم است.

رئیس جمهور بر خدمت رسانی دستگاه‌ها به زائران اربعین حسینی تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های مسئول چه در مرکز و چه در استان ها حتماً با تلاش شبانه‌روزی، خدمت‌رسانی به زائران را به ویژه در زمینه تغذیه، حمل و نقل و سلامت فراهم کنند و با تقویت مدیریت در مرز و پایانه های هوایی، زمینه بازگشت بدون دغدغه زائران را فراهم کنند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به تقارن اربعین حسینی با روز جهانی گردشگری، گفت: راهپیمایی اربعین، جلوه‌ای از گردشگری زیارتی، سیاسی و عبادی است که از همه کشورهای جهان در این صحنه حاضر می‌شوند و باید این حضور باشکوه را به جهانیان معرفی کرد.

آقای رئیسی با بیان اینکه صنعت گردشگری در دوران کرونا به شدت آسیب دیده است، ابراز امیدواری کرد با کاهش تبعات بیماری کرونا این صنعت رونق بگیرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای سفر ایلام خطاب به اعضای کابینه، اظهار داشت: باید بر اجرای مصوبات سفرهای استانی اهتمام کنیم تا آثار سفرها برای مردم ملموس باشد و در این زمینه معاون اجرایی روند اجرای مصوبات را پیگیری کند و کارهای انجام شده را به مردم گزارش دهند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه، به موضوع ساماندهی استخدام نیروی انسانی و لزوم تحول در نظام اداری کشور اشاره کرد و گفت:‌ تنوع در نحوه بکارگیری نیروی انسانی و پرداخت حقوق‌های متنوع و نامتناسب، پسندیده نیست و باید ساماندهی جدیدی با هدف اجرای عدالت ایجاد شود که در آن امور همه کارکنان دستگاه‌ها از جمله در زمینه پرداخت‌ها، آموزش و افزایش بهره‌وری، رصد و نظارت شود.

رئیسی فرهنگ‌سازی برای اصلاح الگوی مصرف را به‌ویژه در حوزه آب، برق و انرژی یک ضرورت دانست و گفت: در اداره کشور نباید رودربایستی داشته باشیم و در این زمینه فرهنگ‌سازی، اعمال مقررات و قانون ضروری است.

رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر لزوم حرکت به سمت آموزش حضوری در مدارس، گفت: امروز افکار عمومی، بازگشایی حضوری مدارس را مطالبه می‌کند و باید مسئولین مربوطه با رعایت شیوه‌نامه‌ها زمینه تحقق این مطالبه را فراهم و با شیب مناسب به سمت آموزش حضوری حرکت کنند.

آیت‌الله رئیسی افزود: در مناطقی که واکسیناسیون عمومی به طور کامل انجام شده، باید زمینه آموزش حضوری با رعایت اصول بهداشتی فراهم شود.

رئیس جمهور در ادامه پس از رأی اعتماد هیأت وزیران به استانداران یزد، اردبیل و سمنان با تأکید بر اینکه فضای عمومی کشور نشان می‌دهد مردم به دولت و ایجاد تحول در زندگی و مدیریت کشور امیدوار هستند، گفت: استانداران به عنوان نماینده عالی دولت در تحقق اهداف دولت مردمی نقش بسیار مهمی دارند و باید بعد از توکل به خدا، به مردم اتکا کنند.

رئیسی با تأکید بر اهمیت توجه به نظرات و دیدگاه‌های مردم در اداره کشور از استانداران خواست حتی‌الامکان به طور مستقیم و از طریق فضای مجازی با مردم ارتباط داشته باشند و با شناسایی ظرفیت‌های هر استان، از جوانان انقلابی تحصیلکرده و کارآمد در جهت توسعه کشور و ایجاد تحول در زندگی مردم استفاده کنند.

آیت‌الله رئیسی بکارگیری جوانان دلسوز، انقلابی، کارآمد و کاردان را برای امروز و آینده کشور سازنده و مفید دانست و اظهار داشت: استانداران باید از این ظرفیت‌ها برای ایجاد گشایش در امور استفاده کنند.

رئیس جمهور پیگیری مجدانه و مستمر برای اجرایی شدن مصوبات استانی را از ضرورت‌های کاری استانداران برشمرد و تصریح کرد: صرفاً گفتن «باید بشود» کافی نیست و پیگیری مداوم روند اجرای امور تأثیر بسیار زیادی در موفقیت‌ها و دستیابی به اهداف دارد.

رئیسی شاخص اصلی بررسی و ارزیابی عملکردها را اقدام در میدان عمل دانست و گفت: مردم برای ارزیابی میزان تحقق اهداف، شاخص هستند و باید احساس کنند که شرایط امور بهتر شده و به آنها توجه بیشتری می‌شود.

کد خبر 629113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha