مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بهره برداری و آغاز به کار دوربین‌های پخش زنده در تونل در حال ساخت توحید خبر داد.

سید جعفر تشکری هاشمی گفت: از این پس شهروندان می‌توانند از طریق تلوزیونی شهری که در میدان توحید نصب شده عملیات عمرانی احداث تونل توحید در زیر زمین را مشاهده کنند.

ضمن بیان آن که دوربین‌های پخش زنده در آینده در تونل‌های در حال ساخت مترو نیز نصب خواهد شد، گفت: با نصب این دوربین‌ها شهروندان تهرانی می‌توانند به ‌طور زنده روند پیشرفت طرح‌ها و تلاش شبانه‌روزی کارگران را مشاهده کنند و بر عملکرد شهرداری تهران نظارت کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک نمایشگر برای نشان دادن وضعیت عملیات اجرایی احداث تونل توحید در میدان توحید نصب شده که به زودی در تقاطع خیابان نواب و آزادی نیز نمایشگری دیگر به کار گرفته می‌شود تا از صبح تا شب شهروندان بتوانند بر نحوه انجام کار در این پروژه عمرانی نظارت کنند.

معاون شهردار تهران افزود: تصویر برداری در نیمه شب‌ها به خاطر تاریکی مطلق دشوار است اما اگر تصاویر جالبی وجود داشته باشد در ساعات پایانی روز هم از طریق نمایشگر ها در معرض دید شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگرهای شهری که به منظور نمایش عملیات اجرایی احداث پروژه‌های شهری در زیر زمین نصب می‌شوند در واقع تابلوهایی چند منظوره‌ای هستند که از طریق آنها تصاویر وضعیت ترافیکی بزرگراه‌های محدوده به صورت زنده، نقشه‌های ترافیکی، آلودگی هوا و آلودگی صوتی شهر و پیش‌بینی آلودگی هوا نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر این که نمایش وضعیت ترافیک به صورت زنده نیز تاکنون در شهر صورت نمی‌گرفته و در واقع یک نوآوری در این زمینه صورت گرفته است، گفت: این تابلوها علاوه بر این که امکان نظارت شهروندان بر عملکرد شهرداری تهران را مهیا می‌کند به عنوان المانی ترافیکی محسوب می‌شوند که می‌توان نقش مهمی در اطلاع‌رسانی به شهروندان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های زیادی در شهر ایجاد شده که گاهی 3 ‌شیفته فعالیت دارند و این مسئله تردد در برخی از نقاط را سخت کرده است، افزود:  بسیاری از شهروندان که در حوالی کارگاه‌ها زندگی می‌کنند با مشکلات زیادی مواجه‌اند به همین دلیل تلاش شده به شهروندان نشان داده شود در مقابل محدودیت‌های پیش رویشان چه دستاوردهای ارزشمندی در پیش است.

کد خبر 62910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز