مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی از افزایش دمای هوا در پائیز امسال در اغلب مناطق آذربایجان شرقی خبر داد.

پاییز

به گزارش همشهری آنلاین، آذربایجان شرقی امسال هوای گرمتری را تجربه می کند واین گرما در اوایل پائیزهم محسوس است. این گرما با کاهش بارندگی نیز همراه بوده  به نحوی که خشکسالی موجب کاهش تولید نیز شده است.

مسئولان استان پائیز گرمتری را هم پیش بینی می کنند که بیشترین کاهش دما در سال زراعی استان را رقم خواهد زد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی در همین زمینه  گفت: دمای استان  نسبت به بلند مدت11درجه، افزایش را نشان می دهد که  بیشترین افزایش مربوط به مراغه است.

علی دولتی مهر ادامه داد:بارش‌های این سال نسبت به سال‌زراعی  گذشته کاهش ۲۷ درصدی و نسبت به بلندمدت کاهش ۲۶ درصدی را ثبت کرده است.

وی  افزود: بیشترین کاهش میانگین‌ بارش‌های سال ‌زراعی گذشته در مقایسه با سال قبلتر از آن، با بیش از ۴۰ درصد در شهرهای بناب، عجب شیر، مراغه، ملکان، هشترود، چاراویماق و میانه گزارش شده است. شهرهای آذرشهر، اهر و بستان آباد نیز کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشته و بارش‌ها در سایر مناطق نیز کمتر از ۳۰ درصد کاهش داشته ‌اند.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: امسال هم‌چنین شهرهای اهر، بستان آباد، کلیبر، مراغه، میانه و چاراویماق بین ۵۰ تا ۹۹ درصد کاهش بارش داشته‌اند.

وی در ادامه در خصوص پیش بینی بارش فصلی استان در فصل زراعی جدید نیز اظهار کرد: بر اساس تحلیل‌های مرکز ملی اقلیم شناسی کشور، انتظار داریم که بارش‌ها در ماه‌های مهر و آبان زیر نرمال و آذرماه در حد نرمال و بالای نرمال باشد.

وی ادامه داد: پیش آگاهی دما برای سه ماهه فصل پاییز نیز دمایی بالاتر از حد نرمال را پیش بینی می‌کند.

کد خبر 629033

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha