سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: 7 هزار و 136 نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی از ابتدای مهر ماه به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

پرویز کوثری معاون پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: این آموزشیاران مدرک تحصیلی فوق دیپلم و بالاتر و بیش از 60 ماه سابقه خدمت در نهضت سواد آموزی دارند و تحت پوشش بیمه نیز بوده‌اند.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه بعد از استخدام این آموزشیاران در آموزش و پرورش مشغول به کار می‌شوند، گفت: با استخدام این آموزشیاران در آموزش و پرورش، مجموع نیروهای حق‌التدریسی سازمان نهضت سوادآموزی به حدود 52 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

معاون پشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی کشور در باره استخدام 52 هزار نیروی حق‌التدریسی نهضت سوادآموزی گفت: بر اساس قانون، آموزش و پرورش تعهدی برای استخدام این افراد ندارد و برای استخدام آنها باید پیگیری های لازم صورت گیرد.

وی توضیح داد: اواخر فعالیت مجلس هفتم طرح یک فوریتی برای جذب این افراد به تصویب رسید که بر اساس آن مقرر شد آموزشیاران نهضت سوادآموزی و همه نیروهای حق‌التدریسی آموزش و پرورش تا تصویب این قانون به شرط داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر به استخدام آموزش پرورش در آیند و همچنین از تاریخ تصویب این قانون، نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش حق جذب آموزشیار و حق التدریسی نداشته باشد.

معاون سازمان نهضت سواد آموزی کشور از اعلام رقم اعتبارات این سازمان خودداری کرد و گفت: مطابق قانون، بودجه این دستگاه افزایش پیدا نکرده است.

وزارت آموزش و پرورش یکشنبه گذشته نیز اعلام کرد که "10 هزار نیروی حق‌التدریسی و مربیان پرورشی واجد شرایط از ابتدای مهر ماه استخدام می‌شوند".

کد خبر 62893

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز