رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با حضور در مدرسه شاهد حضرت معصومه(س) منطقه ۶ گفت که آموزش غیر حضوری خلاء های آموزشی را به همراه داشت، لذا هیچ گزینه ای نمی تواند کارکردهای آموزش حضوری دانش آموزان را پوشش دهد.

معدنی پور در مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین، سال تحصیلی۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در شرایطی آغاز می‌شود که طی ۱۹ ماه گذشته نظام آموزشی کشور به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا با چالش های جدی روبرو شده است. به گفته نرگس معدنی پوردر این فرایند کلاس های آموزشی تعطیل و جای خود را به کلاس های آنلاین در فضای مجازی دادند لذا در این بازه زمانی عملاً دانش آموزان با مفاهیمی همچون تخته سیاه، همکلاسی، معلم، مدرسه ،زنگ تفریح، زنگ ورزش، زنگ انشا و ... فاصله گرفتند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبودهای آموزشی تلاش بسیاری داشت، گفت: «نظام آموزشی کشور برای جبران خلاء های آموزشی تلاش بسیاری را به منظور راه اندازی شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی صرف کرد، اما بر کسی پوشیده نیست که هیچ گزینه ای نمی تواند جایگزین آموزش حضوری شده و کارکردهای آن را پوشش دهد.» او ادامه داد: «با گسترده شدن فرایند واکسیناسیون میزان مرگ و میر ها و مبتلایان روزانه سیر نزولی گرفته  و طبق آماری که وزارت بهداشت اعلام کرده بیش از نیمی از جمعیت کشور واکسنیه شده اند. با توجه به اهمیت موضوع تا کنون تعداد زیادی از معلمان نیز واکسن دریافت کرده اند و طبق اخبار اعلامی قرار بر این است که طی دو هفته آینده تمام دانش آموزان بالای ۱۲ سال وارد مراحل واکسیناسیون شوند.» معدنی پور با بیان این که ورود دانش آموزان به فاز واکسیناسیون خبر بسیار خوشایندی بود تاکید کرد: «با این اقدام آموزش مجددا به روند پیش از کرونا باز می گردد و نظام آموزشی می تواند موثرتر از قبل به وظایف آموزشی خود و تربیت نسلی پیشگام برای آینده بپردازد.»
جهاد مدافعان سلامت
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار کادر سلامت در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: «کادر درمان در طول ۱۹ ماه با تقدیم بیش از ۳۰۰ شهید مدافع سلامت همان مسیری را رفت که جوانان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس پیمودند. در این روزها که مزین به نام دفاع مقدس است باید این را گفت که نظام سلامت نشان داد، باب شهادت همچنان باز است و جوانان امروز همان جوانان دیروز هستند که برای حفظ کیان و دین خود از جان و مال خود گذشتند.»
او ادامه داد: «شب زنده داری ها و انجام عملیات احیاء بیماران و توکل به خدا و توسل به ائمه توسط کادر درمانی تداعی گر شب های عملیات در دوران دفاع مقدس است. امروز ما با گذشت ۴۱ سال می‌توانیم به جرات بگوییم جوانانی که امروز لباس سفید و مقدس مبارزه با بیماری را به تن کرده اند رهروان همان جوانانی هستند که بی هیچ چشم داشتی دل به خطر زدند و با ایثارشان اجازه ندادند دشمن یک وجب از خاک کشور را تصاحب کند.»
نقش بانوان در میدان های بزرگ
معدنی پور در ادامه سخنان خود به نقش مهم زنان و دختران در پویایی جامعه اشاره کرد و گفت: «آن چیزکه مهم است نقش برجسته زنان ما در میدان های بزرگ است. زنان ما نشان دادند که به مانند سال های دفاع مقدس در میدان مبارزه با بیماری کرونامی توانند نقش آفرینی کنند. این نقش آفرینی دختران و زنان از ابتدای تاریخ اسلام وجود داشته به طوری که حضرت خدیجه (س) به عنوان اولین زنی که به دین اسلام گروید نقش آفرینی های موثری را در صدر اسلام داشتند. همچنین حضرت زهرا (س) دوشادوش پدر گرامیشان و همسر بزرگوارشان راه مادر را پیش گرفتتند و تاثیر شگرفی در ترویج دین اسلام و تربیت نسل امامان معصوم داشتند. همچنین حضرت زینب که پیام آور واقعه کربلا و عاشورا بود.»
این عضو شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش آفرینی زنان و دختران جامعه ما موثر تر و پر رنگ تر شد که بخش عمده ای از این موضوع مرهون خون پاک شهدایی است که در راه دین و استقلال و آزادی کشور ریخته شد. اکنون دختران ما باید بیش از پیش به نقش و کارکرد خود در جامعه واقف شوند و خود را آماده پذیرش مسئولیت های اجتماعی که زمینه ساز رشد و تحول جامعه می شود، بکنند.»

کد خبر 628785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha