مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در ۶ استان طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

رعد و برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابرناکی و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد آغاز می شود.

وی در ادامه گفت: یکشنبه (۴ مهرماه) ابرناکی و بارش در گیلان به‌طور موقت کاهش می‌یابد و در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی ادامه خواهد داشت. بارش درشرق مازندران و گلستان شدت خواهد داشت و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: طی سه روز آینده ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان وبلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر گاهی رگبارو رعد وبرق و وزش باد شدید انتظار می رود. دوشنبه (۵ مهرماه) بارش در شرق سواحل دریای خزر کاهش می یابد و در استان‌های گیلان و شرق اردبیل تقویت می‌شود. سه شنبه و چهارشنبه (۶ و ۷ مهرماه) علاوه بر این مناطق در شمال و شرق آذربایجان شرقی نیز وزش باد و رگبار باران رخ می‌دهد و در غرب گیلان بارش شدت خواهد داشت همچنین ارتفاع امواج در ساحل استان گیلان افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز و فردا (۳ و ۴ مهرماه) در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و یکشنبه و دوشنبه (۴ و ۵ مهرماه) در شمال شرق کشور کاهش دما حدود ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد رخ خواهد داد.

وی در ادامه اظهار کرد: از بعدازظهر امروز و طی روز یکشنبه (۳ و ۴ مهرماه) در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، ایلام، غرب خوزستان و جزایر شمالی خلیج فارس وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد و ارتفاع امواج درشمال و مرکز خلیج فارس افزایش می یابد. دوشنبه و سه شنبه (۵ و ۶ مهرماه) در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۴ مهرماه) صاف و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۳۰ و ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت (۵ مهرماه) صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و گرم‌ترین و خنک‌ترین دمای این روز ۲۸ و ۱۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: امروز و فردا (۳ و ۴ مهرماه) اهواز با بیشینه دمای ۴۳ و۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور خواهد بود و اردبیل با دمای ۲۳  و ۱۸ درجه‌ سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور است.

کد خبر 628780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha