مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر توضیحاتی را در خصوص زمان پرداخت خسارت ناشی از نوسانات برقی سال ۱۴۰۰ ارائه داد.

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالامیر یاقوتی با اشاره به آخرین وضعیت بیمه نوسانات برق مشترکان گفت: تا حالا دو بار مناقصه برای مشخص شدن تکلیف شرکت بیمه‌ پیمانکار برای پرداخت خسارت به مشترکان خسارت دیده ناشی از نوسانات و قطعی‌های برق برگزار شده، اما هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

او افزود: بار اول مناقصه در تاریخ ۱۲ مرداد برگزار شد، اما هیچ بیمه‌ای شرکت نکرد. در مناقصه دوم که ۱۶ شهریور پاکت آن باز شد، تنها یک بیمه شرکت کرد که آن هم مدارک کاملی ارائه نداد و عملا مناقصه به نتیجه نرسید.

یاقوتی ادامه داد: امروز هم برای بار سوم این مناقصه برگزار می‌شود. چنانچه باز هم شرکت بیمه‌ای در آن حاضر نشود، خارج از این فرآیند پیمانکار مشخص خواهد شد.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته تعداد کمتری از مردم از این امتیاز اطلاع و مراجعه کمتری برای دریافت این خسارت داشتند. اما حالا به واسطه اطلاع رسانی که شرکت توانیر در ماه‌های گذشته انجام داده، بیشتر مردم از این فرصت مطلع هستند. به همین دلیل پیش بینی می‌شود که مراجعات مردم برای دریافت خسارت بیشتر باشد.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر ادامه داد: همچنین قیمت لوازم خانگی در یک سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده و در نتیجه شرکت بیمه‌ای باید خسارت سنگینی را بابت خراب شدن وسایل برق پرداخت کند. این در حالی است که حق بیمه‌ای که از مشترکان دریافت می‌شود، هیچ تغییری نکرده است. به همین دلیل شرکت‌های بیمه‌ای مدعی هستند که شرکت در این مناقصه برای آن‌ها توجیه و صرفه اقتصادی ندارد.

این مقام مسئول در صنعت برق گفت: در سال ۱۳۹۱ بیمه دانا و در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ بیمه دی به عنوان شرکت بیمه‌گر مشترکان برق در مناقصه برنده و انتخاب شدند.  

یاقوتی تصریح کرد: در واقع امروز پاکت مناقصه باز می شود و قرار است اسناد بازرگانی منقصات خود را انجام دهند که سپس در نهایت در این مناقصه یک شرکت بیمه گر انتخاب خواهد شد که بعد از آن خسارت مشترکان نوسانات برق پرداخت خواهد شد.

کد خبر 628717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار