رئیس جمهور رمز پیشرفت و پیروزی کشور را حرکت در مسیر شهدا و ایثارگران با روحیه بسیجی، اخلاص و جهادی دانست و اظهار داشت: هر مدیر و مسئولی که با روحیه انقلابی و بسیجی و با خدمتگزاری بی‌منّت به مردم عمل کند یقین بدانید که به همه اهداف متعالی نظام خواهیم رسید

رئیسی در جمع مردم قلاویزان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در حاشیه زیارت یادمان شهدای قلاویزان و در جمع زائران قبور مطهر شهدا، اظهار داشت: مناطقی مانند قلاویزان جایگاه ایثار، شهادت، توکل به خدا، وفای به عهد، دلدادگی به اسلام و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه مردم به ویژه مسئولین و مدیران نظام باید از اماکن دوران دفاع مقدس بازدید کنند تا بدانند چه ایثارگری‌های مخلصانه‌ای برای نظام انجام شده است، گفت: در چنین اماکن مقدسی همه آنچه که برای تعالی انسان نیاز است، وجود دارد و همه خوبی‌ها در چنین پایگاه‌ها و جایگاه‌هایی نهفته است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه اگر کسی گوش دل باز کند می‌تواند پیام شهیدان را بشنود، خاطرنشان کرد: پیام شهیدان این است که نگذاریم آرمان‌های انقلاب و اطاعت از رهبری و ولی فقیه در جامعه کمرنگ شده و عدالت پایمال و عزت ملت ایران مخدوش شود.

رئیسی گفت: حضور در مسیر راهیان نور برای همه به ویژه مسئولین درس‌آموز است و باید از چنین حضوری درس ایستادگی، اجرای عدالت، توجه به مردم به ویژه قشر حزب‌اللهی و کسانی که با همه وجود در مسیر انقلاب هستند، گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به تقارن سفر استانی با ایام اربعین حسینی اظهار داشت: این ایام به خاطر شرایط کرونایی برای عاشقان زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) بسیار تاسف برانگیز است و سالهای زیادی میلیون‌ها زائر از همین مسیر مهران به زیارت امام حسین(ع) می‌رفتند و شخصا نیز چندین بار از همین مسیر برای زیارت راهی ‌شدم. امیدواریم و دعا می‌کنیم با ریشه کن شدن کرونا بار دیگر شرایط و زمینه حضور میلیون‌ها عاشق اباعبدالله‌الحسین(ع) فراهم شود.

آیت‌الله رئیسی افزود: تلاش داشتیم تعداد زیادی از مردم کشورمان بتوانند به کربلا اعزام شوند اما دولت عراق فقط با حضور ۶۰ هزار نفر موافقت کرد و امکان افزایش آن برای دولت میزبان وجود ندارد.

 رئیسی همچنین با اشاره به تقارن سفر به ایلام با ایام سالگرد دفاع مقدس،اظهار داشت: تجلیل از شهدا ایثارگران و یادآوری دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند است و پیروزی کشور و پیشبرد امور در گرو پیروی و تداوم راه شهدا و ایمان و اخلاص آنان است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان ایلام حق بسیار زیادی بر گردن مردم ایران دارد، گفت: مردم این دیار دلاورانه و با احساس تعقل و اخلاص در مقابل دشمنان، مقاومت و ایستادگی کردند و ۳هزار شهید استان گواهِ بصیرت و فداکاری مردم این خطه است.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: یقینا توصیف ابعاد مختلف ایستادگی و مقاومت مردم استان ایلام، صحیفه بسیار بلندی می‌شود و امیدواریم همه بتوانیم راه مقدس و نورانی شهیدان را ادامه دهیم.

رئیسی گفت: بدون تردید اگر مسیر شهیدان را به خوبی بشناسیم و زندگی خود را بر مبنای آن تنظیم کنیم، مسیر الهی را گم نخواهیم کرد و در مسیر شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی خواهیم بود.

کد خبر 628619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha