مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد شنبه و یکشنبه (۳ و ۴ مهر) در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه و دوشنبه و سه‌شنبه ( ۵ و ۶ مهر) در شمال شرق کشور کاهش دما بین ۹ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، امروز جمعه و فردا شنبه در برخی نقاط شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، بارش باران، رگبار و رعد و برق و افزایش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: همین شرایط روز یکشنبه (۴مهر) در گیلان، مازندران و گلستان و روز دوشنبه (۵مهر) در شرق اردبیل، گیلان و مازندران رخ خواهد داد. سه‌شنبه(۶مهر) در برخی نقاط شمال غرب و سواحل دریای خزر افزایش ابر، بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

ضابطیان تاکید کرد: امروز (۲مهر) در شمال غرب و روز یکشنبه ۳ مهر در شمال شرق، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور و دوشنبه در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد دور از انتظار نیست. 

به گفته وی، شنبه و یکشنبه (۳ و ۴ مهر) در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه و دوشنبه و سه شنبه ( ۵ و ۶ مهر) در شمال شرق کشور کاهش دما حدود ۹ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعد از ظهر امروز تا یکشنبه دریای خزر و از اواخر وقت شنبه تا دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود. 

وی همچنین درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان استان تهران فردا (۳ مهرماه) صاف گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان پایتخت در روز یکشنبه (۴ مهرماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید در بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در بیشترین و کمترین زمان به ۳۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

کد خبر 628597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha