آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بر قصد واشنگتن برای پیگیری مسیر دیپلماسی با هدف بازگشت متقابل (ایران و آمریکا ) به تعهدات برجامی تاکید کرد.

بلینکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای از دیدار آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با وزرای خارجه چین، روسیه، فرانسه و انگلیس به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: بلینکن بر اهمیت اقدامات سازنده پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل برای حفظ صلح و امنیت بین المللی تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه تصریح کرد: در ارتباط با ایران، وزیر امور خارجه آمریکا بر قصد ایالات متحده جهت پیگیری مسیر دیپلماسی معنادار با هدف بازگشت متقابل ( دو جانبه ایران و آمریکا ) به تعهدات برجام و رفع همه نگرانی های ما در  مورد ایران، تاکید کرد.

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک با تاکید بر این امر که دولت آقای دکتر رئیسی در چارچوب اصول، عملگراست و لذا بدنبال نتیجه عملی در مذاکرات است، اظهار داشت: همانطور که قبلا گفته شده است، ما با جدیت در حال بررسی سوابق مذاکراتی هستیم و دولت جدید مذاکرات را از سر خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: ملاک ما عمل طرف های مقابل است و نه اظهار نظر آنها. دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت می کند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می پذیرید و نه کشور را معطل وعده های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد.

کد خبر 628542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha