مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از ساماندهی و توسعه مناطق مرزی برای ارتباط بهتر با کشورهای همسایه از طریق این استان خبر داد.

منطقه اقتصادی سرو

به گزارش همشهری آنلاین، آذربایجان غربی با وجود داشتن مرز گسترده با کشورهای ترکیه و عراق دارای مشکلاتی از نظر زیرساخت‌های ارتباطی است و مسافران و رانندگان از کاستی‌های موجود به ویژه در منطقه ویژه اقتصادی سرو گلایه‌هایی داشته و دارند.

نبود جاده های دسترسی مناسب و همچنین نبود زیرساخت‌هایی مانند انبارهای کالا  و سالن ترانزیت مناسب موجب شده است تا فعالیت‌های تجاری و گردشگری با دشواری همراه باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این باره گفت: برای رسیدن به وضعیت بهتر باید تقسیم کار و هم‌افزایی بین هسته‌های فعال تجاری در مناطق مرزی صورت گیرد که در این راستا برنامه ویژه‌ای داریم.

 سیدمحسن حمزه‌ لو ادامه داد: طرح راهبردی یکپارچه توسعه مناطق مرزی استان  با هدف توسعه و بهینه ‌کردن روابط با کشورهای همسایه و بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های مرز در همین زمینه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ساکنان مناطق مرزی از فرصت و مزایای مبادلات مرزی با اجرای این طرح بهره‌مند می‌شوند و می‌توان توسعه همه جانبه را شاهد بود، افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرو روند توسعه‌ای خود را آغاز کرده و روزهای خوبی در انتظار این منطقه است.

کد خبر 628534

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha