تیم ملی، فردا نخستین مسابقه‌اش در مرحله حذفی جام جهانی فوتسال را برگزار می‌کند.

تیم ملی فوتسال

به گزارش همشهری‌آنلاین، پایان این هفته، شروع نبردهای حساس و سرنوشت‌ساز تیم ملی در مرحله حذفی جام جهانی فوتسال است. ایران بعد از شکست خوش‌یمن روبه‌روی آخرین حریف، در مسیر بسیار ایده‌آلی برای رسیدن به مراحل پایانی قرار دارد. ازبکستان، حریف تیم ناظم‌الشریعه در یک هشتم نهایی جام جهانی خواهد بود. رقیبی دونده و یکدست که با انگیزه‌های زیادی روبه‌روی ایران قرار می‌گیرد. حتما این جمله کلیشه‌ای را بارها شنیده‌اید که در جام جهانی، بازی آسان وجود ندارد. با این حال به‌نظر می‌رسد تا قبل از نیمه نهایی، همه جدال‌ها برای تیم ملی بیشتر شبیه یک‌تمرین جدی هستند.

اختلاف در حد جام‌جهانی

البته که فوتبال ازبکستان در چند سال گذشته قدم‌های رو به جلوی زیادی برداشته و حالا نخستین صعود تاریخ این کشور از دور گروهی جام جهانی هم نشان می‌دهد که آنها چه کار بزرگی انجام داده‌اند اما این تیم، همچنان قابل مقایسه با تیمی مثل ایران به‌نظر نمی‌رسد. برای پی بردن به اختلاف بین دو تیم، می‌توان به دور گروهی همین مسابقات در لیتوانی نگاه کرد. درست وقتی که تیم ملی ایران با دومین برد متوالی صعودش را قطعی کرده بود، تیم ملی ازبکستان دومین مسابقه متوالی را هم باخت تا در آستانه حذف قرار بگیرد. صعود ایران، فقط یک اتفاق عادی و قابل پیش‌بینی بود اما صعود ازبکستان با یک معجزه سینمایی رقم خورد. آنها در آخرین مسابقه، به سختی مصر را شکست دادند و گواتمالا هم در جدال پایانی مغلوب روسیه شد تا ازبکستان با جادوی تفاصل گل به این مرحله برسد. جالب اینکه حتی برخی از تیم‌های سوم حذف‌شده در این جام هم شرایط بهتری از ازبکستان داشتند. تیمی که در نهایت به‌عنوان تیم دوم از گروه‌اش صعود کرد. کیفیت این دو تیم اصلا قابل مقایسه به‌نظر نمی‌رسد. ایران مهره‌های بسیاری را با تجربه بازی در لیگ‌های خارجی دارد اما در ترکیب ازبکستان به جز دلشاد رحمانوف که در لیگ چین توپ می‌زند، همه مهره‌های دیگر در لیگ داخلی کشورشان به میدان می‌روند.

ازبک‌ها زیر ذره‌بین

کادر فنی تیم ملی، حتما شناخت بسیار خوبی از ازبکستان دارد. ستاره‌های تیم ملی هم این حریف را خیلی خوب می‌شناسند. چرا که بارها در جام ملت‌ها با ازبکستان روبه‌رو شدند. حریف فردای تیم ملی در جام جهانی، در دنیای فوتسال تیم کاملا متوسطی است. تیمی که در رده بیست و ششم رنکینگ جهانی قرار دارد و تازه «دومین» تجربه بازی در جام جهانی را به‌دست آورده است. آنها چند دوره میزبان جام ملت‌های آسیا بوده‌اند و ۴ بار هم فینالیست شده‌اند اما هرگز نتوانسته‌اند در این رقابت‌ها به قهرمانی دست پیدا کنند. با این حال آنها را می‌توان «قدرت سوم» فوتسال آسیا برشمرد. ۴ نایب‌قهرمانی و ۴ بار ایستادن روی سکوی سوم آسیا، ازبکستان را پشت سر ایران و ژاپن در رده سوم تیم‌های پرافتخار قاره قرار می‌دهد. سرعت پیشرفت فوتسال در این کشور نسبت به کشورهایی مثل کره‌جنوبی یا چین و یا کشورهای عربی، به‌مراتب بیشتر بوده است. تا اینجا در جام جهانی فوتسال لیتوانی، هیچ بازیکنی نتوانسته در دو مسابقه برای ازبکستان گل بزند. آنها در این تورنمنت ۵ گلزن مختلف داشته‌اند. اتفاقی که نشان می‌دهد همه توپ‌ها در این تیم به یک نفر ختم نمی‌شود. روی کاغذ، آنها شانس چندانی روبه‌روی تیم ملی ندارند اما در فوتسال، همیشه باید پنجره‌ای را هم برای عبور شگفتی باز نگه داشت.

تکنیک‌ را بیرون بریزید

بازی‌های نزدیک و حساس تیم ملی، اساسا اجازه نداده نفرات این تیم تا امروز چشمه‌ای از تکنیک ناب‌شان را در این جام به نمایش بگذارند. ایران در دو مسابقه اول، دو اخراجی داد و همین مسئله، شرایط تیم را کمی به هم ریخت. حالا دوباره صمیمی به ترکیب برمی‌گردد تا ایران بدون محروم روبه‌روی ازبکستان قرار بگیرد. در جدال با این رقیب آسیایی، برنده شدن تنها انتظاری نیست که از تیم ملی داریم. همه هواداران این تیم در انتظار یک نمایش تماشایی و یک مسابقه چشم‌نواز هستند. البته که کلیدی‌ترین ستاره تیم یعنی حسین طیبی که بارها دروازه همین رقیب را هم باز کرده، همچنان غایب است و نمی‌تواند تیم ملی را همراهی کند. کادر فنی هم اصرار چندانی ندارد تا این بازیکن را روبه‌روی حریفی مثل ازبکستان به بازی بگیرد. همه در انتظار یک برد بسیار دلچسب با یک بازی روان و فوق‌العاده از تیم ملی ایران هستند. بردی که این تیم را به جمع ۸ تیم برتر دنیا خواهد فرستاد.

کد خبر 628458
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha