رییس کل بانک مرکزی دستور داد موضوع محدودیت تراکنش‌های کارت به کارت بار دیگر بررسی شود.

كارت بانكي

به گزارش همشهری آنلاین از بانک مرکزی، در پی انتشار اخبار مربوط به محدودیت تراکنش‌های «واریز به کارت» این بانک اعلام کرد:  این محدودیت تاکنون توسط هیچ بانکی اعمال نشده است و حسب دستور ریاست کل بانک مرکزی در راستای حمایت از کسب و کارهای خُرد، ‌مقرر شد این موضوع بار دیگر بررسی شود و رویه های بانک مرکزی به نحوی تعیین شود که نگرانی برای کسب و کارها ایجاد نشود.

براساس اعلام بانک مرکزی تراکنش‌های ساتنا، پایا، خرید از پایانه‌های فروشگاهی (پوز)، برداشت وجه از خودپرداز و کارت به کارت، طبق روال معمول در سیستم بانکی انجام می‌شود.

روز گذشته «مهران محرمیان» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در نشست با اصحاب رسانه با موضوع مقابله با سایت‌های قمار گفت که بخشنامه‌ای برای اعمال محدودیت در تراکنش‌های واریزی به بانک‌ها ابلاغ شده است و در پی آن هر فرد با کد ملی خود روزانه تنها ۲۰ تراکنش و ماهانه ۸۰ تراکنش واریزی می‌تواند داشته باشد.

بانک مرکزی پس از آن درباره این کار توضیحاتی را منتشر کرد که بر اساس آن، این اقدام برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های محتمل در تبادلات پولی کشور بر بستر کارت‌به‌کارت، به‌زودی مجموع تعداد تراکنش‌های واریزی که به کارت‌های هر شخص حقیقی(کد ملی) در یک روز انجام می‌گیرد به بیست تراکنش محدود خواهد شد.

این محدودیت با هدف نظارت هر چه بیشتر بر تبادلات پولی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از خدمت انتقال وجه کارت به کارت اعمال می شود.

کد خبر 628411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا ب IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    سلام سامانه های همراه بانک برای کاهش حضور مشتری دربانک ها وسرعت مبادلات بانکی وراحتی کارمشتری صورت گرفت. ولی واقعا امروزه محدودیت سقف مبلغ تراکنش ۳ تومن در روز جوابگو نیست. بعضی بانک ها برای مبالغ بالای تراکنش حتما باید همراه بانک اون بانک رو گوشی نصب باشه. واگرنه با سامانه های پرداخت عمومی نمیشه. خب نصب اپلیکیشن های متعدد بانک ها حجم گوشی جوابگو نیست و با این گرانی اکثرا امکان تعویض گوشی هم اکثر مردم ندارند. خوب بود حداقل سقف تراکنش با گوشی لا اقل به ۵ تومن برسه.