سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سرانجام درباره مالکیت خودرو کوتاه آمد و اعلام کرد برگ سبز صادره از مراکز تعویض پلاک کافی است و اخذ تاییدیه نقل و انتقال از دفاتر الزامی نیست.

تعويض پلاك خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز در بخشنامه‌ای اعلام کرد: برگ سبز صادرشده از مراکز تعویض پلاک، کافی است و لزومی به اخذ تاییدیه نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی نیست.

متن بخشنامه به شرح زیر است:

«نظر به این که ماده (۳۹) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ تصریحی به ضرورت اخذ و ملاحظه گواهی نقل و انتقال - تحت عنوان تأییدیه نقل و انتقال - قبل از هرگونه انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی ندارد، لذا برگ سبز صادره از مراکز تعویض پلاک، ابرازی از طرف دارنده خودرو که مبین احراز، بررسی و جری تشریفات قانونی مصرحه بوده، کفایت امر را نموده و لزومی به اخذ تأییدیه مورد بحث قبل از انتقال قانونی خودرو در دفاتر اسناد رسمی نمی‌باشد.»

با توجه به بخشنامه جدید سازمان ثبت اسناد، لزومی به اخذ تائیدیه مورد بحث قبل از انتقال قانونی خودرو در دفاتر اسناد رسمی نیست.

طی ماه‌های اخیر اختلاف شدیدی بین نیروی انتظامی و سازمان ثبت اسناد کشور بر سر برگ سبز خودرو پیش آمده بود و با وجود اعلام پلیس درباره لزوم دریافت برگ سبز خودرو از مراکز تعویض پلاک، سازمان استاد زیر بار نمی‌رفت و برگ سبز پلیس را کافی نمی‌دانست و اصرار داشت که سند خودرو در دفاتر ثبت اسناد نیز تایید شوند.

اختلافات تا جایی پیش رفت که دادستان کل کشور چند روز پیش به موضوع ورود کرد و کار را یکسره کرده و لاعام کرد که تایید سند خودرو در مراکز تعویض پلاک کافی است و نیازی به اخذ تاییدیه دوباره از دفاتر نیست.

سازمان ثبت اسناد بالاخره کوتاه آمد | برگ سبز صادره از مراکز تعویض پلاک کافی است | لزومی به اخذ تاییدیه نقل و انتقال از دفاتر نیست

کد خبر 628351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 31
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سردفتر IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    10 23
    من یه سردفترم، اولا تیتری که زدین دروغه.... در مور این بلبشو برگه سبز خواهش می کنم مسئولین مملکت این قضیه را خاتمه دهند. ایا مسئولین مملکت ما نتونستن یه مسئله پیش پا افتاده رو حل کنند؟ اما یه حرفی با دادستان محترم دارم. اقای دادستان، شما با اون بخشنامه مدعی شدید از حقوق عامه و منافع مردم دفاع کردید. من از شما سوال دارم، منافع کدام گروه با این بخشنامه تامین شد؟ دادستان محترم مردم عادی ایران به طور متوسط هر ۶ سال یک‌بار برای سند ماشین به دفترخانه می روند و اتفاقا طی همین دو هفته که از بخشنامه گذشته همگی سندهای ماشین را به روند سابق در دفاتر ثبت کردند، اقای دادستان شما منافع دلال ها را تامین کردید. انهایی که سالانه بیش از صدبار دفترخانه می روند. دادستان محترم دلال ها از قبل خرید و فروش خودرو کلی سود کرده اند ولی نمی خواهند مالیات بدهند. اقای دادستان شما منافع سردفتران و دولت و مردم عادی را در نظر نگرفتید و منافع دلال ها را بر منافع همه مردم ترجیح دادید.