مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

مدیر مرکز مطالعات اداره‌کل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: پس از تملک و بازسازی خانه‌های تاریخی، این مکان‌ها با تعریف کاربری جدید فرهنگی و گردشگری در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

خانه تاریخی

به گزارش همشهری آنلاین، تبریز بیش از ۸۰خانه تاریخی دارد که تعداد کمی از این خانه‌ها تملک و بازسازی شده و برخی نیز به عنوان موزه و محل اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما مسئولان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تصمیم گرفته‌اند از این خانه‌های تاریخی برای اهداف فرهنگی و گردشگری استفاده بیشتری بکنند.

همچنین علاوه بر تبریز در دیگر شهرهای استان هم خانه‌های تاریخی متعددی وجود دارد که سابقه تاریخی برخی از این خانه‌ها مربوط به اوایل دوران قاجار است ولی استفاده چندانی از آن‌ها نمی‌شود به طوری که برخی در معرض نابودی قرار گرفته‌اند.

مدیر مرکز مطالعات اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی در این باره گفت: برنامه‌های ۹گانه برای توسعه اقتصاد فرهنگی در استان داریم که شامل احیای خانه‌های تاریخی هم می‌شود.

احد قهرمانی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های مهم و راهبردی، ایجاد فروشگاه اینترنتی صنایع‌دستی، موزه مردم‌شناسی در این خانه‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف است.

به گفته وی، این اداره کل شناسایی، ثبت، تملک و بازسازی خانه‌های تاریخی را در تبریز و شهرهای دیگر استان در دستورکار قرار داده است.

مدیر مرکز مطالعات اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی آذربایجان شرقی تصریح کرد: با اعطای این خانه‌ها به بخش خصوصی و تعریف کاربری‌های فرهنگی و گردشگری می‌توان از این خانه‌ها به عنوان خانه موزه، بوتیک هتل، رستوران سنتی، خانه هنرمندان، خانه موسیقی و کاربردهای دیگر استفاده کرد و اقتصاد فرهنگی استان را رونق بخشید.

کد خبر 628350

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha