مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

خودرو آریزو ۵ بر اساس مدل مفهومی آلفا در سال ۲۰۱۶ جهت عرضه در بازارهای جهانی و بازار کشور چین طراحی و تولید گردید. آریزو ۵ در طول حضور  ۵ ساله خود در بازارهای مختلف تا بحال با ۲ فیس لیفت  مواجه گردید.

arrizo-5-new.jpg

یکی از آن تغییرات، تغییر موتور خودرو از ۱۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی و گیربکس های دستی و CVT به ۱۵۰۰ سی سی  توربو و استفاده از گیربکس CVT بود که در طول ۴ سال حضور خود در بازار توانست به فروش قابل توجهی در بازارهای جهانی دست یابد.

به عنوان مثال: فروش ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در طول ۵ سال در بیش از ۸۰ کشور و منطقه ی جهان. همچنین این خودرو در طول ۵ سال حضور خود در بازارهای مختلف توانسته است به عناوین و جوایز مختلفی دست یابد: کسب ۵ ستاره در تست تصادف C-NCAP  با امتیاز ۵۶.۲۴ در سال ۲۰۱۶  و کسب جایزه "World Dry Extreme" در کشور شیلی از دیگر افتخارات کسب شده توسط مدل محبوب آریزو ۵ می باشد.

اما در سال ۲۰۲۱ این خودرو با تغییرات محدود در نمای خارجی و تغییرات گسترده فنی و طراحی داخلی خودرو مواجه گردید و در بازار کشور چین به عنوان اولین بازارعرضه شد. تغییرات ظاهری شامل: تغییر در طراحی رینگها و ارتقاء طراحی جلو پنجره بر اساس زبان طراحی جدید محصولات مدیران خودرو بر اساس طراحی مدل کهکشانی است. همچنین تغییرات فنی خودرو شامل بکارگیری: گیربکس ۹ سرعته CVT، فرمان برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد است. همچنین طراحی داخلی خودرو بر اساس زبان طراحی خودروهای مدرن بازار به روز رسانی شده و با جایگذاری بهتر ادوات و دکمه های مختلف و افزایش سایز مونیتور به ۸ اینچ ارگونومی بالایی را برای مصرف کننده فراهم نموده است. از دیگر ویژگی های مثبت  آریزو ۵ توربو تجهیز خودر به GPS با زبان فارسی است که مسیر یابی را برای مصرف کنندگان ایرانی آسان تر از قبل می نماید.

کد خبر 628149

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام لک US ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    عالی