مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: فیلمی که مدتی است به عنوان سندی از برداشت مخفیانه در معادن قله دماوند در فضای مجازی دست به دست می‌شود مربوط به هشت سال پیش است و در حال حاضر هیچ کدام از معادن موجود در قله دماوند فعال نیستند.

دماوند

به گزارش همشهری آنلاین، انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلف طی روزهای اخیر که در آن یک گروه تصویربرداری قصد ورود به محدوده‌ای در دامنه قلعه دماوند را دارند و با ممانعت چند نفر مواجه می‌شوند، برای تعدادی از دوستداران محیط زیست این شائبه را ایجاد کرده که فعالیت‌های معدنی در قله دماوند همچنان ادامه دارد.

در این ویدئو شاهین صمدپور مجری و مستندساز اسبق صدا و سیما برای تصویربرداری همراه با گروه برنامه‌سازی به یکی از جاده‌های حاشیه دمانه قله دماوند می‌رود و با ممانعت چند نفر مواجه می‌شود که می‌گویند کسی اجازه ورود به این محدوده را ندارد. این ویدئو سال ۱۳۹۲ برای تهیه یکی از قسمت‌های مستند تلویزیونی شوک که با اجرای صمدپور پخش می‌شد تهیه شده و طی چند سال اخیر چندین بار در فضای مجازی دست به دست شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین اظهار کرد: در حال حاضر هیچ معدنی در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متر قله دماوند فعال نیست و هر هشت معدنی که طی سال‌های اخیر در این منطقه فعال بودند تعطیل شده‌اند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: ۱۵ تیر امسال آخرین معدن فعال در این محدوده از دماوند که معدن ملک‌آباد در یال جنوب شرقی قله بود با پایان یافتن تاریخ پروانه بهره‌برداری و تمدید نشدن پروانه تعطیل شد.

وی اظهار کرد: این ویدئو تا کنون چندین بار در بازه‌های زمانی مختلف در فضای مجازی بازنشر شده است که هیچ ارتباطی با وضعیت کنونی فعالیت‌های معدنی قله دماوند ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و همکاری سازمان صمت، خوشبختانه همه فعالیت‌های معدنی در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متر دماوئند تعطیل شده و دیگر هیچ پروانه‌ای برای فعالیت معدنی در این محدوده صادر نخواهد شد.

کد خبر 628103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha