رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تشکیل جلسات مستمر با حضور معاون اول رئیس جمهوری و تامین کنندگان و تولیدکنندگان واکسن کرونا، از واردات ۶۰ میلیون دوز واکسن جدید توسط جمعیت هلال‌احمر از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان ماه خبر داد.

واردات واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای معاونین هلال احمر گفت: از دهم مهر سال جاری تا ۱۰ آبان ماه، هر هفته ۱۵ میلیون دوز واکسن وارد کشور می شود که مجموعا ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا وارد خواهد شد. امید است با این تلاش‌ها و با تزریق واکسن به تمامی مردم، گام بزرگی در راستای ایمن سازی کشور در مقابل این بیماری برداشته شود.

وی افزود: یکی از دلایل تسریع واردات واکسیناسیون، مساعدت معاون اول رئیس جمهوری است که با تشکیل مستمر جلسات و حضور همه طرف ها، مجوزها به سرعت صادر می‌شود. هلال احمر نیز به‌واسطه این همکاری داخلی و ارتباطاتی که در عرصه بین المللی داشته، تا به این لحظه به قول‌هایی که داده عمل کرده و در ادامه نیز تلاش می‌شود تا به موقع، محموله‌های واکسن وارد کشور شود.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: به علت حجم زیادی از واکسن که وارد کشور می شود، ضرورت دارد تا تمامی ارگان ها و نهادهایی که واحدی تحت عنوان بهداشت و درمان دارند، در امر واکسیناسیون مشارکت کنند و در این عرصه نیروهای مسلح و هلال احمر اعلام آمادگی کرده اند و مشخصا می توانند بار سنگینی از دوش وزارت بهداشت بردارند و به واکسیناسیون سراسری سرعت بخشند.

همتی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در عتبات عالیات ادامه داد: خدمات در نجف و کربلا توسط هلال احمر و همچون سنوات گذشته به زائرین ارائه خواهد شد. در این زمینه هر مقدار که امکان داشته باشد از ظرفیت بیمارستان تازه تاسیس نجف نیز بهره خواهیم برد تا به زائرین خدمات دارویی و درمانی ارائه شود.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به مشکلات در حوزه منابع مالی تصریح کرد: از مبلغ حق ثبت خودروها در دفترخانه ها یک بخش آن به هلال احمر تعلق دارد چرا که یکی از منابع تأمین بودجه این نهاد، طبق قانون، از حق ثبت در دفترخانه‌هاست.

وی افزود: با توجه به این که مراجع ذی صلاح اعلام کرده اند که دیگر نیازی به ثبت مالکیت خودرو در دفترخانه نیست لذا مقداری از بودجه هلال احمر کم خواهد شد و در همین راستا از مجلس درخواست داریم منابع مالی پایداری برای جمعیت هلال احمر تعریف کند تا در مواقع اضطراری با مشکل مواجه نشویم.

همتی گفت: از سوی دیگر با توجه به مقابله جدی هلال احمر با شیوع کرونا در کشور، هزینه های زیادی نیز در این عرصه صرف شده است که نیاز هلال احمر به منابع مالی را بیشتر می‌کند.

کد خبر 627921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha