مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

رها کردن فاضلاب خروجی برخی واحدهای تولید آب‌میوه و کنستانتره در آذربایجان غربی به نگرانی مردمی تبدیل شده است.

آب میوه

به گزارش همشهری آنلاین، واحدهای تولید آب‌میوه و کنسانتره میوه در آذربایجان‌غربی در هفته‌های اخیر، روزهای پر کاری را پشت سر می‌گذارند و برخی از این واحدها در ۳شیفت کار می‌کنند. این موضوع موجب شده است تا مخازن فاضلاب برخی از این واحدها پر و فاضلاب خروجی وارد مزارع کشاورزی و رودخانه‌ها شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه برای کنترل این موارد بازدیدهای سر زده انجام می‌شود و هشدارها و اقدامات لازم صورت می گیرد، گفت: در روزهای اخیر هم  از ۳واحد تولید کنسانتره آب میوه در شهرستان ارومیه بازدید کردیم و از نزدیک در جریان میزان ایجاد آلایندگی زیست محیطی در انهار و خاک‌های اطراف واحدها قرار گرفتیم.

مهران نظری با تاکید بر اینکه این بازدیدها برای پیگیری شکایات مردمی انجام شد، افزود: با توجه به بالا بودن میزان آلودگی ایجاد شده، پرونده تخلف زیست‌محیطی یکی از این واحدها به مرجع قضایی ارجاع و به بقیه واحدها هشدارهای لازم داده شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی  با اشاره به افزایش نظارت‌های این اداره کل برای شناسایی واحدهای آلاینده و متخلفانی که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند، اظهار کرد: واحدهای متخلف به  مراجع قضایی معرفی خواهند شد تا هر واحد تولیدی و خدماتی، حفاظت از محیط‌زیست و حفظ سلامت مردم را در اولویت فعالیت‌های تولیدی خود قرار دهند.

کد خبر 627827

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha