معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست صمیمی شهردار تهران با جمعی از قهرمانان پارالمپیک ۲۰۲۰ از توجه ویژه این دوره مدیریت شهری به توسعه ورزش همگانی گفت و افزود: شهردار تهران تاکید ویژه ایی به روح شهر در کنار کالبد شهر دارد و توسعه ورزش همگانی سبب ایجاد زیست بهتر شهروندان در شهر تهران می شود.

توکل زاده معاون اجتماعی شهردار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری شهر، محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران صبح یکشنبه- ۲۸ شهریور- در نشست صمیمی شهردار تهران با جمعی از قهرمانان پارالمپیک ۲۰۲۰ گفت: این قهرمانان افتخارات ایران هستند که در این شرایط سخت کرونا و با توجه به جو منفی که در جامعه حاکم بود توانستند، مقداری از آلام مردم را بکاهند و برای مدتی دل آنها را شاد کنند.

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه افزود: دکتر زاکانی مساله ای را که در این دوره مدیریت شهری بر آن تاکید دارد،توجه به روح شهر در کنار  توجه به کالبد شهر است.همانطور که برای کالبد شهر به صورت مینیاتوری برنامه ریزی و طرح ریزی می کنیم و تمام ابعادش زیر ذره بین ها خواهد بود، برای روح شهر هم برنامه ریزی و طرح ریزی  ویژه داشته باشیم.

  او در ادامه توضیح داد: در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران که برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهر تهران از این معاونت نشات میگیرد، بخش مهمی از این برنامه ریزی ها ،توسعه  فعالیت های ورزشی خواهد بود.

توکلی زاده تشریح کرد: شهردار تهران تاکید دارد که  فعالیت های ورزشی به صورت مردمی باشد نه تنها در این بخش بلکه در تمام ابعاد مردم را الویت قرار دهیم و در این راه از افراد خبره استفاده کنیم. 

 او در ادامه تاکید کرد : ما در این دوره  مدیریت شهری ورزش همگانی  را توسعه خواهیم داد، تا نشاط و سرزندگی به شهر بازگردد. و این دو لازم و ملزوم یک دیگر هستند. چرا که اگر ما نگاه ویژه به ورزش مردم داشته باشم، میتوانیم بر روی  فعالیت های مردم و در مسیر کارآمد بود آن تاثیر بگذاریم.

 توکلی زاده با توجه به اینکه در دنیا به ورزش به عنوان یک صنعت نگاه می شود افزود: نگاه ما به ورزش نگاهی صنعتی نخواهد بود و سعی می کنیم که ورزش را  تبدیل به بخشی از فرهنگ مردم کنیم ، که در نهایت این امر ، منجر به بالا رفتن نشاط شهروندان و شهر تهران شود.

او گفت: ورزش یک رسانه و یک ابزار فرهنگی برای انتقال پیام است. در این جا جمله مقام معظم رهبری را تکرار می کنم، که فرمودند امر به ورزش،  امر به معروف است. و ما هر چه در این بخش فعال تر و پویا تر باشیم درآینده همین ورزش به  ما کمک می کند تا زیست بهتری در شهر تهران بوجود آوریم.

کد خبر 627651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha