مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

کشاورزان کرمانی با انجام کشت سیب‌ زمینی و پیاز در اراضی کشاورزی منطقه جنوب استان به استقبال کشت پاییزه رفتند.

کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین، کرمان سال زراعی و آبی گذشته را با چالش‌های فراوانی پشت سرگذاشت که مهم‌ترین آن کاهش بارش‌ها و روند طولانی‌شدن خشکسالی بود. این مساله بر تنش آبی منطقه افزود و کشاورزان و بهره‌برداران زراعی و باغی استان را با مشکلات عدیده‌ای رو به رو ساخت. انتظار می‌رفت که کرمانی‌ها در سال زراعی و آبی جاری با کمبود میزان آب و در نتیجه کاهش مناطق زیر کشت همراه باشند که خوشبختانه این مساله اتفاق نیفتاد و کارها مانند روال گذشته ادامه دارد و کشاورزان کرمانی اکنون به استقبال کشت پاییزه رفتند.

کمبود منابع آبی نداریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: کشاورزان منطقه جنوب کرمان با کمبود آب روبه‌رو نیستند. زیرا شرایط آب و هوایی این منطقه با سایر نقاط استان به ویژه شمال کرمان متفاوت است.

سعید برخوری ادامه داد: در این منطقه بارش‌ها به نسبت بهتر از شمال استان است و به همین دلیل سطح آب‌های زیر زمینی بالاتر است و برداشت این آب‌ها ممنوع نیست. برهمین اساس آب مورد نیاز کشاورزان از منابع زیر زمینی تامین می‌شود.

کشت‌ها شروع شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان هم در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: کشاورزان کرمانی با کشت سیب‌زمینی و پیاز به استقبال کشت پاییزه رفتند و سال زراعی جدید را آغاز کرده‌اند.

فرامرز رستگار بیان کرد: اکنون شرایط برای کشت گندم و کلزا نیز در مزارع استان فراهم است و کشاورزان با آماده کردن زمین‌ها منتظر زمان کشت این محصولات هستند که براساس پیش‌بینی‌ها کشت گندم و کلزا در دهه دوم مهر انجام می‌شود.

فراهم شدن بذر کشت پاییزه   

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به آغاز زمان کشت محصولات پاییزی و محصولات زراعی از قبیل گندم، جو، کلزا و سایر محصولات هم گفت: بذر قابل کشت در فصل پاییز برای کشاورزان نقاط مختلف این استان تهیه شده است.

عباس سعیدی با اشاره به اینکه کشاورزان می توانند در نقاط مختلف استان کرمان بذر کشت پاییزه به‌ویژه بذر گندم را تهیه کنند اظهار کرد: انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز کشت محصولات زراعی نیز در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تاکید کرد: کشاورزان زمین‌های زراعی خود را برای کشت به‌موقع در فصل پاییز آماده سازی کنند.

سعیدی، میزان مورد نیاز مصرف کودهای شیمیایی در خاک و مبارزه با آفات را در افزایش عملکرد محصولات کشاورزی در پایان فصل پاییز موثر دانست و توصیه کرد: کشاورزان از اکنون در مناطق سردسیر، معتدل و گرمسیر آمادگی لازم را برای کشت محصولات داشته باشند.

وی تصریح کرد: کشاورزان با کارشناسان مناطق خود در رابطه با زمان کشت و تهیه بذر مخصوص به‌ویژه گندم هماهنگ باشند و کودهای شیمیایی که برای مصرف توصیه می‌شود را در ابتدای فصل به خاک زمین زراعی خود اضافه کنند.

کد خبر 627650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha