یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

 معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات نیروی زمینی ارتش، گفت: تمامی خطوط مرزی کشور که یگان‌های نیروی زمینی ارتش در آنجا مستقر هستند با دوربین‌های پیشرفته تصویری و سیستم‌های شنیداری تولید داخل رصد و پایش می‌شود. 

مرز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، سرتیپ دوم ایرج شاکری گفت: هیچ گونه نگرانی از حوادث و اتفاقات مرزی نداریم زیرا لحظه به لحظه رویدادهای این مناطق با پیشرفته‌ترین سیستم‌های ارتباطی کنترل و رصد می‌شود. 

معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز این نیرو پیشرفته‌ترین تجهیزات را در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در اختیار دارد، افزود: تمامی حس‌گرهایی که در مناطق مرزی مستقر شده‌اند، اطلاعات را به صورت آنلاین دریافت و به سامانه فرماندهی ارسال می‌کنند تا لحظه به لحظه این مناطق پایش شود. 

خطوط مرزی کشور چگونه رصد می‌شود؟
سرتیپ دوم ایرج شاکری

سرتیپ شاکری خاطرنشان کرد: از جمله افتخارات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این است که تمامی سیستم‌های ارتباطی توسط دستان پرتوان مهندسان جوان در صنعت دفاعی کشور و سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی و تولید می‌شود. 

وی مهمترین مزیت برقراری و نصب سامانه‌های تصویری و شنیداری را کاهش نیروی انسانی خواند و افزود: از جمله اهداف دیگر این اقدام، تصمیم گیری سریع و قاطع فرمانده در حوادث و رویدادها است که در هر شرایط مکانی و جوی می‌تواند شرایط مرزی را پایش کند. 

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: ما در حوادث طبیعی و غیرمترقبه که تمامی سیستم‌های ارتباطی قطع می‌شود با حضوری موثر و با برقراری سیستم‌های پیشرفته تصویری و شنیداری امکان ارتباط را در لحظه میسر می‌کنیم. 

سرتیپ شاکری خاطرنشان کرد: اوج اقدامات معاونت فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات و گروه ۴۰۱ مخابرات در زلزله سرپل ذهاب، سیل استان‌های گلستان و لرستان، داروخانه ۲۹ فروردین و همچنین اخیرا در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان و مناطق مرزی کشور بود که توانستیم با راه اندازی سیستم‌ها، امکان برقراری ارتباطی آسان را رقم بزنیم.

کد خبر 627639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha