مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت جئو آی (GeoEye) اعلام کرد که شنبه 6 سپتامبر (16 شهریور) با موفقیت ماهواره جدید جئو - آی یک (GeoEye-1) را به فضا پرتاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز  بر اساس اعلام این شرکت جئو- آی یک برای دولت آمریکا ، کاربران گوگل ارث و سایرین واضح ترین تصاویر رنگی ماهواره‌ای تجارتی در بازار فراهم خواهد کرد.

geo-eye 1

ماتیو اوکانل مدیرعامل جئو آی در مصاحبه‌ای تلفنی پایگاه نیروی هوایی وندربرگ در کالیفرنیا  که این ماهواره در ساعت 2.5 بعدازظهر به وقت شرق آمریکا از آن پرتاب شد، گفت: "پرتابی بی‌عیب و نقص بود و ما اکنون تایید موفقیت آن را گرفته‌ایم... ما به ماهواره فرمان داده‌ایم و ماهواره به ما پاسخ داده است."

 او افزود که 30  تا 45 روز طول می‌کشد تا شرکت دوربین روی ماهواره را تنظیم و تصاویر را دریافت کند.

جئو - آی یک خواهد توانست تصاویری را با وضوح 0.41 متر به صورت سیاه و سفید و 1.65 متر به صورت رنگی بگیرد، اما تحت قوانین فعلی دولت آمریکا این شرکت تنها اجازه دارد تصاویر با وضح نیم‌متر به عموم عرضه کند.

 این ماهواره تصاویر دیجیتال از سطح زمین را از فاصله 680 کیلومتری کره زمین خواهد گرفت و با سرعت 7.25 کیلومتر در ثانیه در مدارش حرکت خواهد کرد.

اوکانل گفت که این ماهواره 502 میلیون دلاری، که بخشی از هزینه ساخت آن را سازمان ملی اطلاعات زمین- فضایی آمریکا فراهم کرده است، فرصت‌های بسیاری را در دسترس قرار خواهد داد. 

کد خبر 62762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز