سخنگوی صنعت برق گفت: از ۲ هفته گذشته قطعی برق در بخش خانگی اعمال نشده و خاموشی ها در کشور به پایان رسیده است.

قطع برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه از دو هفته گذشته تاکنون خاموشی در بخش خانگی اعمال نشده است اظهار کرد: اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که زمان اوج مصرف تابستان امسال به پایان رسیده است.

وی با قدردانی از مشترکان برق در همه بخش‌های کشور که با صرفه‌جویی در مصرف برق به این صنعت کمک کرده‌اند، افزود: هم‌اکنون شبکه سراسری برق و نیروگاه‌های کشور در حالت پایدار قرار دارد و تولید برق  در حالت حداکثری خود در حال انجام است.

سخنگوی صنعت برق با تاکید براینکه مصرف برق هنوز هم بیشتر از سال گذشته است، بیان کرد: به منظور حفظ پایداری شبکه، از هفته گذشته سه نیروگاه بخار برای تعمیرات اساسی و دوره‌ای مطابق برنامه‌زمان‌بندی شده از مدار تولید خارج شده‌اند تا برای زمان اوج مصرف زمستان و تابستان سال آینده آماده باشند.

رجبی مشهدی با تشکر از صنایع به ویژه صنایع عمده‌ای که همکاری قابل توجهی در زمان اوج مصرف برق تابستان داشتند، گفت: مشترکان عمده با همکاری و کاهش مصرف توانستند شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند که در کشور حداقل خاموشی را داشته باشیم و به همین دلیل اکنون شبکه سراسری در پایداری کامل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اوج مصرف برق تابستان در مرداد با رقم ۶۷ هزار و ۱۲ مگاوات برای اولین بار در کشور رخ داد، بیان کرد: با کاهش مصرف برق که هم اکنون در کشور اتفاق افتاده به تدریج از حجم و تعداد برنامه‌های زمانبندی شده و اقدامات مدیریت بار کاسته می‌شود.

رجبی مشهدی با بیان اینکه تفاهم نامه‌های مربوط به مدیریت مصرف صنایع تا پایان شهریور ادامه دارد، افزود: البته این تفاهم‌نامه‌ها با توجه به شرایط فعلی، لزوما اجرا نمی‌شود به طوری که هم اکنون هیچ گونه محدودیتی برای تامین برق صنایع وجود ندارد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: روز گذشته صنعت برق بیش از ۵ هزار مگاوات برق برای صنایع بزرگ کشور تامین کرده که البته این رقم در زمان کم باری معادل ۸ هزار مگاوات بوده است همچنین صنایع کوچک نیز طبق دستورالعمل‌ها در حال فعالیت هستند و تامین برق آن‌ها  درحال انجام است.

وی در پایان تصریح کرد: اعلام می‌کنیم خاموشی‌ها پایان یافته و هیچ محدودیتی برای مصارف برق صنایع وجود ندارد.

کد خبر 627491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha