هیات مشاور سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) روز جمعه تزریق دوز سوم یادآور واکسن کرونای فایزر را به افراد ۶۵ ساله و بالاتر و افراد در معرض خطر بالای دچار شدن به بیماری شدید کووید-۱۹ را توصیه کرد، اما با تزریق عمومی واکسن یادآور مخالفت کرد.

vaccine

این هیات همچنین تزریق دوز یادآور واکسن را به کارکنان مراقبت بهداشتی و افراد دیگری مانند معلمان را که به خاطر شغلشان در معرض خطر بالایی دچار شدن به کووید-۱۹ هستند، توصیه کرد.

با وجودی که توصیه این هیات شامل عموم مردم نمی‌شود، اما اغلب آمریکاییانی را که واکسنشان را در چند ماه پیش در ابتدای کارزار واکسیناسیون دریافت کرده‌آند، شامل می‌شود.

انتظار می‌رود که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به زودی تصمیم رسمی‌اش درباره تزریق دوز سوم یادآور واکسن کرونا را اعلام کند. گرچه این سازمان الزام قانونی برای پیروی از توصیه این هیات مشاور را ندارد، اما معمولا این توصیه را می‌پذیرد.

«هیات مشاور واکسن‌ها و فراورده‌های زیستی» سازمان غذا و داروی آمریکا با رای ۱۶ به ۲ با توصیه برای تزریق دوز سوم یادآور واکسن فایزر/بیونتک به همه افراد ۱۶ سال به بالایی که دوز دوم واکسن را دست کم شش ماه پیش دریافت کرده‌اند، مخالفت کرد.

اعضای این هیات در حین مباحثاتشان گفتند که شواهد موجود برای تایید دوز یادآور برای همه افراد ناکافی است و خواستار دریافت داده‌های بیشتری درباره بی‌خطر بودن واکسن به خصوص عارضه نادر التهاب قلب در افراد جوانتر شدند.

اما سپس اعضای این هیات با رای اجماعی  تزریق دوز سوم یادآور را به افراد سالمند و سایر افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای را توصیه کردند و گفتند شواهد ارائه‌شده آنها را قانع کرده است که این افراد در معرض خطر بیماری شدید کووید-۱۹ قرار دارند و با احتمال بیشتری ممکن است پس از تزریق دو دوز ابتدایی واکسن ایمنی‌شان در طول زمان افت کرده باشد.

کد خبر 627487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha