مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: بر اساس اعلام ثبت‌احوال، امسال ۲۰ هزار و ۵۵۲ نفر هفت ساله در استان وجود دارد اما ۲۱ هزار ۳۸۲ دانش‌آموز برای کلاس اول ثبت‌نام کرده‌اند.

کلاس اولی

به گزارش همشهری آنلاین، صیاد سلامی با اشاره به دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی استان، اظهار کرد: بر اساس اعلامی ثبت‌احوال استان، امسال ۲۰ هزار و ۵۵۲ نفر به سن هفت سال رسیده و می‌توانند برای پایه کلاس اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.

وی افزود: بر خلاف آمار اعلامی، تاکنون ۲۱ هزار و ۳۲۸ دانش‌آموز در استان برای پایه اول در مقطع ابتدایی و ورود به مدرسه ثبت‌نام کردند که ۸۳۰ نفر بیشتر از آمار اعلامی از سوی اداره‌کل ثبت‌احوال استان است.

این مسئول، یکی از دلایل تفاوت آماری در تعداد ثبت‌نامی‌ها را تمایل نداشتن خانواده‌ها برای تحصیل غیرحضوری دانش‌آموزان کلاس اولی دانست و عنوان کرد: بخشی از این دانش‌آموزان در سال گذشته در مناطق و نواحی مختلف آموزشی بر اساس کد ملی شناسایی شده و تا اسفندماه به مدارس جذب شدند.

سلامی با اشاره به پیگیری ثبت‌نام دیگر دانش‌آموزان، تصریح کرد: بخشی از دانش‌آموزان به دلیل مشکلاتی که داشتند، جذب مدارس استثنایی شدند و این در حالی است که قریب به ۴۰ درصد از دانش‌آموزانی که ثبت‌نام نکرده‌ بودند، از این استان مهاجرت کرده بودند. با توجه به شرایط کرونایی احتمال بازگشت آنان به استان بالا است، البته تعداد انگشت‌شمار فوتی نیز بین کدملی‌های ثبت‌نام شده وجود داشت.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ هزار و ۱۴۶ دانش‌آموز کلاس اولی داشتیم، یادآور شد: ثبت‌نام نشدن و به تبع آن حضور نیافتن دانش‌آموزان در کلاس اول به عنوان اولین سال تحصیلی می‌تواند تاثیر بسیار بدی در همه سال‌های تحصیلی او داشته باشد، به همین دلیل خانواده‌ها پیش از تصمیم‌گیری در این رابطه با مشاوران آموزشی مشورت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه‌ بر خود دانش‌آموز، این تصمیم والدین بر روی آموزش دیگر دانش‌آموزان و کار معلم نیز تاثیر دارد، زیرا افزایش ناگهانی در تعداد ثبت‌نامی‌ها باعث تراکم بالای کلاس‌های درس شده و معلم مجبور می‌شود زمان کمتری را به هر دانش‌آموز اختصاص دهد.

کد خبر 627470

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha