افرادی که کارت معافیت یا پایان خدمت خود را گم کرده‌اند یا به هر دلیلی کارتشان از بین رفته است برای دریافت المثنی کارت باید این اقدامات را انجام دهند.

كارت پايان خدمت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از مدارک شخصی وجود دارند که فرد برای دریافت آن مشقت بسیاری کشیده و حالا به دلایل متعددی این مدارک در دسترس نیست یا مفقود شده است. یکی از این مدارک کارت معافیت یا پایان خدمت کارکنان نیروهای مسلح است که افراد به دلایل متعدد از جمله بازنشستگی، بازخرید خدمت، مستعفی، اخراجی یا پایان خدمت از انجام آن رها شدند.

افرادی که کارت‌های مربوط به این موضوع را گم کرده‌اند برای دریافت المثنی این نوع از کارت‌ها باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ مراجعه کرد و اگر کارکنان نیروهای مسلح که تا کنون شاغل و در حال خدمت هستند باید به یگان خدمتی خود مراجعه کنند.

برای دریافت مدارک مورد نظر کارت المثنی معافیت یا پایان خدمت ابتدا باید فرم‌های درخواست المثنی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تحویل گرفته و نسبت به تکمیل آن اقدام کرد.

همچنین برای این منظور اصل شناسنامه عکس‌دار فرد، اصل کارت ملی، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی مربوطه، تصویر بیومتریک که در دفتر پلیس +۱۰ از متقاضیان گرفته خواهد شد که هزینه این کار نیز مبلغ ۱۳۰ هزار و ۶۶۰ ریال است، همچنین تصویر یا کپی کارت قبلی که مفقود شده نیز در صورت وجود باید تحویل متصدی امر داده شود.

اگر کارت خود بنا به دلایلی سوخته یا از بین رفته باشد باید لاشه کارت خود را به متصدی دفاتر خدمات انتظامی تحویل دهید.

در صورت آماده‌سازی این مدارک و مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی می‌توانید کارت المثنی معافیت یا پایان خدمت خود را پس از چند روز دریافت کنید.

هموطنان خارج از کشور برای دریافت المثنی کارت پایان خدمت چه اقداماتی انجام دهند؟

اما هموطنانی که خارج از کشور هستند و به این مشکل دچار شدند می‌‎توانند در دو مرحله برای اخذ المثنی این کارت اقدام کنند.

در ابتدا باید با مراجعه به سفارت یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت و تایید فرم تعهد و ارسال مدارک از طریق سفارت به وزارت امور خارجه که با هماهنگی به عمل آمده کارت از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی صادر و از طریق وزرات امور خارجه به کشور مقصد ارسال خواهد شد.

در ادامه پس از تایید فرم تعهد توسط سفارت یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت به همراه سایر مدارک مورد نیاز، پدر و مادر و یا وکیل قانونی مشمول به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی در داخل کشور مراجعه و از این طریق به درخواست آن‌ها رسیدگی خواهد شد و تعرفه این خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی با احتساب هزینه پستی و پیامک مبلغ ۷۲ هزار و ۷۶۲ تومان است.

گفتنی است که افراد باید توجه داشته باشند که واریز مبالغی که برای انجام این اقدامات باید پرداخت شود از طریق اینترنت، عابربانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست و پرداخت هر وجهی فقط در محل دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی قابل قبول است و غیر از این روش نباید هیچ پولی بابت انجام این کار توسط هموطنان پرداخت شود.
 

کد خبر 627413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha