نماینده حزب الله لبنان در ایران در گفت وگویی با اشاره به تلاش های برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی علیه حزب الله خاطره ای از فشار رژیم صهیونیستی برای انتشار یک گزارش علیه حزب الله در دوران باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا نقل کرد

صفی الدین عبدالله نماینده حزب الله در ایران

به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از جماران عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله لبنان در ایران به تلاش های کشورهای عربی برای ضربه به حزب الله و شخصیت های حزب الله اشاره کرد و گفت: در لبنان برای مقابله با حزب الله چقدر پول ریختند؟ به اعتراف خودشان 10 یا 15 میلیارد دلار بوده است. بعضی از کشورهای خلیج فارس در سوریه صدها میلیارد هزینه کردند و شکست خوردند. در یمن هزاران میلیارد هزینه کردند و شکست خوردند. وقتی که دشمن نتوانست با شما مقابله کند و شما هر برنامه ای که او داشت را شکستید، آنها قادر به چه کاری هستند؟ به سمت محاصره اقتصادی یا جنگ تبلیغاتی بروند. یکی از موارد جنگ تبلیغاتی تخریب شخصیت های گروه های مبارز است. یکی از آنها حزب الله است و بهترین چیز این است که مواد مخدر و پولشویی را بگویند.

صفی الدین در ادامه گفت: من یک قصه اینجا نقل می کنم. زمان اوباما از بس فشار اسرائیلی ها بود، کمیته ای به نام کاساندرا1 و کاسندرا2 تشکیل دادند. کمیته هایی از قسمت های مختلف اطلاعات آمریکا از جمله CIA، FBI، خزانه آمریکا و غیره تشکیل دادند و نوشتند که فلان فعالیت های حزب الله پولشویی هستند و فلانی مسئول قاچاق مواد مخدر است. بعد گزارش را به اوباما فرستادند؛ هیچ چیزی عملی نشد. زمانی فاش شد که آقای ترامپ آمد. وقتی که ترامپ آمد قسمت مبارزه با حزب الله و مقاومت این گزارش ها را منتشر کردند. بعد خود مسئول این گزارش ها به تبلیغات آمد و اعلام کرد ما دو گزارش به اوباما دادیم اما اوباما منتشر نکرد تا ایران ناراحت نشود و ما در دادگاه فدرال آمریکا از اوباما شکایت کردیم؛ چون ایشان به علت کسب رضایت ایران این گزارش را فاش نکرد. دو روز بعد معاون حقوقی اوباما در تبلیغات گفت درست است که آنها گزارش فرستاده اند اما ما هرچه تلاش کردیم در خصوص حرف هایی که زده اند مستند حقوقی بدهند به ما نداده اند؛ ما نمی توانیم امضا و منتشر کنیم.

 

کد خبر 627409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha