عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با بیان این‌که ساخت ویلا زمین‌های کشاورزی را نابود کرده است، گفت: بنگاه‌های املاک به زمین‌های کشاورزی هجوم آورده‌اند.

ویلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سیداحمد میرجلیلی اظهار کرد: مشکلات و دردسرهای مختلف کشاورزان استان البرز را با چالش مواجه کرده به نحوی که اکنون خیلی از آنها به دنبال فروش باغات خود و مهاجرت به شهرها هستند، از سویی اقلیم مناسب و تمایل به ساخت ویلا در اراضی کشاورزی استان موجب حضور شهرنشین ها در نقاط روستایی البرز شده است.

وی با اشاره به رشد ویلاسازی و ساخت و ساز غیرمجاز در سطح اراضی کشاوزی استان البرز افزود: با شناسایی این نوع تخلفات توسط نهادهای نظارتی و اجرایی مسئول و صدور حکم تخریب آن در کنار جلوگیری از توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز در استان متاسفانه شاهد از بین رفتن فرصت های زراعی و باغی البرز هستیم، چون آن اراضی با نخاله‌های ساختمانی پرشده و دیگر قابلیت کشت محصول را ندارد.

میرجلیلی با بیان اینکه در زمان حاضر افزایش قیمت اراضی کشاورزی نیز به معضل جدیدی مبدل شده است، گفت: تحت تاثیر تغییر نرخ زمین های زراعی شاهد افرایش حجم مهاجرت ها از تهران و چندین شهر کشور به البرز هستیم، به طوری که فقط در یک زمین ۱۰ هزار متری در البرز ۲۰ ویلا ساخته شده است، ویلاهایی که هر کدام به قیمت‌های میلیاردی معامله می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: در زعفرانیه، رامجین و سرخاب شهرستان ساوجبلاغ و دیگر شهرها و نقاط استان البرز که در آن محدوده اراضی کشاورزی زیادی وجود دارد، دفاتر مشاوران املاک بیشماری فعال است که همگی به خرید و فروش زمین هایی مشغول هستند که قرار است محل ساخت ویلاهای میلیاردی شود.

کد خبر 627376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    7 1
    فقط بلید این ویلا ها تخریب شود ومسولین دولتی که ساخت ویلا مجوز دادند چه سر کار باشند وچه نباشند به مجازات کیفری سوء استفاده از مقام وموقعیت اداری و ومشارکت در نابودی اراضی کشاورزی و سوء استفاده از قانون ومقررات مملکتی محکوم نمایند وعزل وبرکناری از پستهای مدیریتی به مدت ده سال وکسر حقوق به میزان مشارکت در ساخت ویلا به مدت ده سال