مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

استاندار سمنان بر ضرورت استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق در این استان به عنوان یکی از راه‌های توسعه سمنان تأکید کرد.

طلوع انرژی خورشیدی از بام اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا آشناگر با اشاره به آفتابی بودن عمده روزهای سمنان طی سال گفت: هوای آفتابی در بیش از ۳۰۰ روز سال برای سمنان یک ظرفیت مهم اقتصادی در تأمین نیروی برق است که به عنوان یکی از راه‌های توسعه استان باید جدی گرفته شود.

وی از درخواست شرکت سیمنان شاهرود برای اختصاص زمین به منظور سرمایه‌گذاری در ساخت نیروگاه خورشیدی خبر داد و افزود: با این درخواست برای اختصاص زمین مورد نیاز شرکت سیمان شاهرود موافقت شده است.

نماینده عالی دولت در سمنان خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان نیز برای رفع مشکلات نقدینگی این شرکت و اعطای تسهیلات مورد نیاز در اجرای این طرح آمادگی دارد.‌

طی سال‌های اخیر با توجه به گستردگی جغرافیایی استان سمنان و آفتابی بودن نزدیک به ۳۲۰ روز آفتابی طی سال، گام‌هایی برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید برق از انرژی خورشیدی در سمنان برداشته شده است.

 به گفته مسئولان سمنان ده‌ها طرح مربوط به تولید برق از انرژی خورشیدی در این استان در حال اجراست. در حال حاضر ۶ مگاوات برق با انرژی تجدیدپذیر در این استان تولید می‌شود و برای ۲۰ مگاوات دیگر نیز طرح‌هایی در حال اجراست.

کد خبر 627236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha